До края на 2012 година Руската франчайцзингова асоциация планира да стартира програма за износ на руски брандове в чужбина, съобщи www.restoranoff.ru.
Очакванията са програмата да позволи на местните вериги за хранене да получат подкрепа от страна на държавата за излизане на външни пазари. Надеждите са, че държавата ще финансира част от разходите за адаптация на франмайзинга към пазарните условия на други държави и за регистриране на марките като обект за интелектуална собственост.
Според директора на асоциацията Юри Михайличенко, цитиран от изданието, организацията си сътрудничи с Министерството на икономическото развитие и разчита да получи и подкрепата на Министерството на външните работи на Русия. Сред компаниите, които възнамеряват да излязат на чуждестранни пазари, е веригата кафенета „Шоколадница“, която възнамерява да се развива в Юго-Източна Азия.