Във Великобритания нарастват опасенията, че лондонското летище "Хийтроу" може да не е в състояние да приеме всички пътници, пристигащи за Олимпиадата.
През уикенда шефът на Интернешънъл еърлайнс груп - Ай Ей Джи (International Airlines Group - IAG) - компанията майка на британския въздушен превозвач Бритиш еъруейз обвини правителството, че заблуждава обществеността и се опитва да омаловажи проблема с опашките от чакащи на лондонското летище "Хийтроу". В действителност зад тях се крие "много голям проблем", отбеляза той. "Правителството заблуждава хората", заяви Уили Уолш по Би Би Си. Според него проблемът е много важен и правителство или не е в състояние да се захване с него или не иска да го направи.
Поради липса на достатъчно хора за контрол на паспортите пътниците и компании се оплакват от опашки от чакащи при пристигането на "Хийтроу", които достигат до два часа. За т пътниците, които не са граждани на Европейския съюз, те са дори по-големи. Тези забавяния поражда опасения за способността на "Хийтроу" да поеме потока от пристигащи по време на олимпийските игри това лято.
Според официални данни, цитирани от държавния секретар, натоварен с проблемите на имиграцията Деймиън Грийн, опашките не надвишават до 90 минути. Според Уолш това не отговаря на истината и миналия петък вечерта например хората са чакали над два часа и половина.
Правителство планира да създаде нова командна зала на "Хийтроу", за да се справя по-добре с контрола. Очаква се да бъде нает и допълнителен персонал за Олимпийските игри.
Авиокомпаниите, които използват "Хийтроу", вероятно ще бъдат склонни да плащат по-високи такси за кацане на летището, за да могат да се намалят опашките, достигнали "критични нива", допълни шефът на Ай Ей Джи, цитиран от Ройтерс.