17 Апр. 2024

Вие сте тук

Променят ли се навиците на бизнес туристите?

30.06.2010

THExperts

Хората, на които се налага да кръстосват пътищата, смятат новите технологии за едно от най-важните неща, когато са далеч от дома. Лесно уреждане на пътуването, резервация за вечеря и бързо чекиране в хотела са трите неща, които бизнес туристите поставят на първите места по важност. Проучване на Omni Hotels & Resorts в Северна Америка показва, че това са задължителните eлементи, които те взимат под внимание при бизнес пътуванията си.

Попитани какви мобилни приложения и социални мрежи предпочитат и използват, участниците в анкетата посочват, че достъпът до тях е неразделна част от тайм-мениджмънта, когато са на път. Те обаче ги използват и за лични нужди, проучване на местности, търсене на забележителности, връзка със семейството и с приятели и др., които правят тези инструменти безценни.

Търсене на спортни резултати, качване на нова информация във Facebook, намиране на най-близкото кафене или ресторант и туитинг са на челно място в проучването. 61% от участниците в анкетата са влизали в мрежата през нощта – не поради служебни причини, а поради лични.

Млади и готини

По-младите бизнесмени са по-силно фокусирани върху намирането на баланс между личното и служебното. Около една трета от тях, на възраст между 25 и 34 години, са по-склонни да си поръчат екстри, които ще ги накарат да се почувстват по- комфортно в хотела. Около 40% туитват преживяванията си по време на пътуване, а над 65% с удоволствие публикуват снимки и разкази във Facebook, за да бъдат достъпни за всички.

Според Том Сантора, маркетинг директор на Omni Hotels & Resorts, хотелската верига ще се концентрира именно върху най-младите бизнес-туристи, които дори по време на служебни пътувания не забравят и за личното си свободно време. Затова според него е изключително важно хотелиерите да отговорят правилно на техните желания и нужди.

Wi-Fi

Едно нещо е ясно – мобилните приложения повишават ефективността на бизнес-туристите, които са склонни да си поръчват услуги по мобилния или чрез компютър и търсят неща, които ще спомогнат пътуването им да премине по-гладко.

На въпроса какъв тип услуги биха поръчали по мобилния или компютъра, шестима от десет бизнесмени отговарят, че биха поръчали кола до летището, докато 48% биха поръчали всичко, което е възможно.

Внедряването на нови технологии в хотелите позволява все повече на бизнес-гостите да намират услуги, без да се откъсват от смартфона или лаптопа си. В някои от тях гостите могат да си поръчат по този начин дори обслужване по стаите, почистване или трансфер.

В хотелите в САЩ безжичният интернет както в общите помещения, така и в хотелските стаи, отдавна се предлага като комплимент на гостите. За пръв път подобна услуга е предложена през 2003 г. за участници в програми за лоялност.

Днес резултатите от проучването сочат, че предлагането на безплатен интернет се смята за задължително от гостите. Запитани дали използват повече интернет през деня или нощта, 61% отговарят „и двете“. 49% плащат сметките си през интернет, а 34% използват Skype, за да се свържат със семейството и приятелите си.

Всички в Twitter

Повече от половината - 55% от деловите туристи, участвали в анкетата, казват, че никога не използват Twitter по време на бизнес пътуване, а само 11% казват, че го използват често. Онези, които биха го използвали, докато са в хотела, са готови да споделят позитивните си преживявания – например, ъпгрейд на стая /70%/ и безплатен интернет /62%/. Значително по-висок обаче е процентът на хората, които биха споделили негативните си впечатления. Като пример за такова се посочва овърбукингът – нещо, което би подтикнало повечето бизнес гости да го споделят веднага в Twitter.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed