Липсата на надписи на латиница на етикетите на българските продукти се отразява лошо на рекламата им. Това каза министърът на земеделието и храните д-р Мирослав Найденов, след като посети българския щанд на най-голямото френско изложение „Международен земеделски салон” в Париж днес, в деня на България на изложението.
„За съжаление констатирах, че на почти всички продукти на българския щанд няма надпис на латиница, който да гласи: „Произведено в България”. Дори на вината пише само марката”, каза министър Найденов след обиколката на щанда. Според него това се отразява лошо на рекламата на нашите продукти, тъй като посланието на всички български продукти би трябвало да бъде, че са произведено в България.
Френският му колега Брюно Льо Мер е изявил готовност Франция да подпомогне промотирането на българските продукти на европейския пазар. „Как обаче да го направим, когато на 90% от продуктите ни не пише на латиница, че са произведение в България”, запита се министър Найденов. Той каза, че ще обърне внимание на браншовите организации на производителите и на стопанската камара за този проблем.
По-рано днес министър Найденов се срещна с Брюно Льо Мер - министър на земеделието, храните, рибарството, селските райони и устройството на територията на Република Франция. Г-н Льо Мер направи изключение като намери време за тази среща, тъй като той е натоварен с предизборната кампания на президента Никола Саркози, каза министърът.
Двете страни се договориха за подготвяне на споразумение между българското министерство на земеделието и френското „Франс Агри Мер” (Национална служба по земеделски и морски продукти) за прилагане на политики на подкрепа на агробизнеса.
Министър Найденов помоли Франция да възстанови представителя си в МЗХ с цел да се засили сътрудничеството между двете страни в различни проекти.