Приключи най-мащабната рекламна кампания на българския туризъм в Германия, Великобритания и Русия, която обхвана аудитория от 66 млн. души. Това каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на заключителната пресконференция за реализацията на проекта,съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие и от държавния бюджет. Рекламната кампания е на стойност около 7 млн. лв.
Ние продължаваме усилията си да повишаваме обхвата и ефективността на българския туристически продукт в трите страни и предвиждаме да разширим интегрираната кампания през следващия програмен период – 2012/2014 г. Ще включим още четири пазара – Румъния, Полша, Украйна и Швеция, допълни Маринов. Той подчерта, че акцентът в тези усилия ще бъде върху развитието не само на традиционните морски и зимен туризъм, но и на специализираните форми за една целогодишна дестинация – културен, СПА и уелнес, балнео-, конгресен, селски, спортен, голф, приключенски и пр.
Германия, Великобритания и Русия са основни туристически пазари за България по значимостта си като емитиращи в международен план. При тях има висок интензитет на пътуванията, а Русия е сред най-силно развиващите се пазари с добри традиции по отношение на страната ни - с много входящи туристи и разходи за пътувания, заяви ръководителят на проекта Ася Йосифова. В хода на работата по него е приложена методология за оценка на маркетинговите дейности сред клиентите чрез различни количествени и качествени показатели, като е отчетени факторът криза.
В Германия например седем от всеки 10 анкетирани потребители на български туристически продукт са разпознавали много добре страната ни. Там вече уверено си пробива път визията за нашите СПА и балнеокурорти. За Русия страната ни продължава да е с много положителен имидж, като се засилва оценката за качеството на храната, водите, природните дадености.Британците свързват България предимно с традиционния за тях ски туризъм и атрактивните цени.
Информацията за България до потенциалните клиенти от трите пазара достига до тях предимно чрез интернет, като водеща по този показател е Русия (25%). Следват материалите от каталозите и брошурите, телевизиите, пресата, тиражираните впечатления от журналистическите турове и др. Осезаемо положителен е ефектът от рекламата за България и по паневропейските тв канали.