Нискотарифната авиокомпания easyJet обяви, че загубата й се е понижила през първата половина на финансовата година, отговаряйки на очакванията на пазарите, след като увеличаването на приходите надмина повишаването на разходите.
Днес авиокомпанията обяви загуба от 90 млн. бр. лири (145 млн. д.) за шестте месеца до 31 март спрямо загубата от 114 млн. бр. лири година по-рано.
Приходите са нараснали с 16 процента до 1,47 млрд. бр. лири. През отчетния период авиокомпанията е превозила 25,2 милиона пътници, което е увеличение от 5,4 процента.
Според авиокомпанията внимателното разпределение на капацитет, инициативите за подобряване на приходите и силният контрол на разходите, съчетани с изключително ниски нива на прекъсвания в дейността, в сравнение с предишни години, са позволили на еasyJet да намали загубата преди данъчно облагане за първата половина на годината с 41 милиона английски лири до 112 милиона лири, въпреки увеличението в разходите за горива с 87 милиона лири. Резултатите са по-добри от очакванията, представени през ноември 2011 г. и през януари 2012 г.
В същото време общият приход от място нарасна с 11.9% до 50.47 лири и с 11.2% при постоянна валута, в резултат на комбинацията от силен пазарен капацитет, подобрения в управлението на приходите, уеб-сайт инициативи и маркетинговата кампания на easyJet “europe by easyJet”. Постигнатите места за полет нараснаха с 3.5%, а средната затовареност на полетите се подобри с 1.5 процентни пункта.