07 Апр. 2020

Вие сте тук

Пет основни елемента в дигиталната маркетинг стратегия на хотела

02.12.2011

Дигиталният маркетинг на хотела става все по-комплексен. Мениджърите на хотели трябва не само да обслужват гостите, да менажират стаите, цените и заетостта, но и се очаква да се борят за гости чрез новите канали за дистрибуция и дигитални комуникации, които с всеки ден стават все по-многобройни. Затова мнозина мениджъри се питат как могат да разширят присъствието на бранда онлайн, като в същото време намерят време да вършат основната си работа.

Очевидното решение е да се наеме допълнителен персонал, но тази тактика води само до временен успех, защото дигиталният маркетинг е нещо, което няма край и ще продължи да се разраства.

Истинското решение на проблема е архитектура на дигиталния маркетинг и инструменти, които дават на гостите повече опции, а на служителите – възможност да посрещнат нарастващото дигитално търсене.

Тази статия предоставя чеклист от пет основни елемента, които мениджърите на хотели трябва да вземат под внимание, когато определят маркетинговата стратегия на хотела:

  • Уебсайтът и резервационната система са номер едно. В това твърдение вероятно за вас няма нищо ново, но не забравяйте, че сайтът е най-доброто нещо, което можете да дадете на своите гости и с което можете да продавате хотела. Посетителят прекарва средно 6 минути на сайта на хотела, така че това е времето, от което трябва да се възползвате, за да го превърнете от посетител на сайта в гост на хотела. За това ще спомогнат хубави снимки, лесни за четене описания на стаите и атрактивни оферти, които допринасят за взимането на решение и правят процеса на резервация лесен и безпроблемен. Една допълнителна подробност – гостът трябва да види какви преживявания го очакват не само в хотела, но и в самата дестинация – осигурете видеоматериал като неразделна част от хотелския уебсайт и маркетинговата ви стратегия. И още нещо: кога за последен път сте обновили сайта си? Ако отговорът е преди две или повече години, със сигурност е време да го направите отново, за да бъде по-функционален и работещ. 
  • Иновативни маркетингови кампании. Дигиталният маркетинг не е еднократен проект, който има начална и крайна дата. Това е нова дисциплинеа, която трябва да бъде възприета от мениджърите на хотели. В същото време дигиталният маркетинг не изисква да се обучите как да работите със съвършено нови инструмченти или пък да назначите многоброен допълнителен персонал. Използвайки подходящите инструменти, мениджърите могат да използват наличния персонал за е-кампаниите си, постигайки крайната цел на всеки мениджър - повече и по-добри резервации. 
  • 60% от гостите са ползватели на социалните мрежи. Според проучване на Forrester, 60% от гостите използват една или повече социални мрежи и платформи по време на търсенето и резервирането. Затова е от решаващо значение да управлявате рейтинга в Трипадвайзор, да имате професионално изглеждаща страница във Фейсбук и възможност да си общува с ваз чрез Туитър. За да използвате пълноценно социалните мрежи, убедете се, че гостите ви споделят преживяванията си с различви дигитални общности. По отношение на снимките най-добри са резултатите, когато използвате Flickr, а за видеосъдържанието се доверете на You Tube. И не забравяйте имейлите: те остават най-широко използвания инструмент за споделяне на маршрути и впечатления от пътуванията.
  • Мобилните потребители изискват оптимизирано съдържание през 2012. Мобилният трафик е най-бързо растящата категория в дигиталния маркетинг, затова не е учудващо, че същата тенденция е валидна и за туризма. Google твърди, че 19% от търсенето на хотели вече става чрез мобилни устройства. Ако през 2011 г. сте въвели мобилни решения, сигурно вече сте осъзнали, че мобилните потребители имат много по-практическа насоченост – те търсят адреса на хотела, телефона или искат да направят резервация за същия или следващия ден чрез мобилното си устройство. Затова изводът е, че през 2012 г. тези задачи трябва да се оптимизират. И въпреки че успех може да бъде постигнат и с използването на мобилния сайт самостоятелно, най-голяма е възвращаемостта, когато се използва като интегрирана, мултиканална платформа. Ако можете да осигурите постоянство в посланията, отправяни чрез уебсайта, социалните медии и мобилните устройства, като в същото време се убедите, че това са най-атрактивните ви оферти, тогава можете да кажете, че осъществявате мултиганален дигитален маркетинг.
  • Диверсифициране на онлайн каналите за дистрибуция. Последни проучвания показват, че половината от всички онлайн резервации в Европа се извършват чрез booking.com. Това господство е заплаха за хотелиерите, тъй като те стават все по-зависими (и, съответно, по-уязвими) от един-единствен канал, който изисква все по-високи комисионни, базирани върху постигнатите резултати. Това е и причината диверсифицирането на каналите за дистрибуция да бъде от първостепенна важност за хотела. Ако сте мениджър на бутиков хотел, във ваш интерес е да имате договори и с tablethotels.com, mrandmrssmith.com или jetsetter.com. Добър източник на информация за последните тенденции в развитието на уебсайтовете са обзорите на tnooz.com.

В заключение, успешната стратегия за дигитален маркетинг трябва да осигури постоянни мултиканални възможности на вашите гости. Това може да бъде постигнато чрез многобройни инструменти или платформа, която обединява всичко в едно. Но без значение кой точно инструмент ще изберете, ядрото на стратегията трябва да е архитектура за дигитален маркетинг, която ви подготвя за нарастващото дигитално търсене, което ще става все по-голямо в бъдеще.

Източник: GuestCentric

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed