Задействана е процедура по отнемане на лиценза на туроператора „Он Травел“. Това каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на пресконференция по повод създадената ситуация с туристи на компанията в Мармарис.
По думите му заличаване на туроператора от регистъра е възможно при системни нарушения. През изминалата година КЗП е извършила шест проверки във фирмата и са издадени три акта за административно нарушение, стана ясно по време на пресконференцията.
Миналата седмица имаше проблеми със завръщането на група туристи, които бяха изпратени на почивка в Испания от „Он Травел“.
В момента няма български туристи, пътуващи с туроператора Он травъл, които са в беда. 38 –те българи, изпратени в курорта Мармарис, ще продължат своята почивка до събота, според предварителния график, съобщи пред журналисти министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.
Заради неуредени финансови взаимоотношения на туроператора с неговите контрагенти, снощи в Комисията за защита на потребителите е получен сигнал, че групата трябва спешно да освободи хотелските стаи или да заплати допълнително нощувките си. След намесата на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма е осигурено финансиране на престоя и пътуването на групата от фирма-контрагент на „Он травъл“ в Турция.
Заради зачестилите случаи на нелоялни практики обмисляме да задължим туроператорите да прилагат към всеки подписан договор и копие от застрахователната си полица, обясни министър Добрев. По неговите думи така хотелиерите ще могат директно да се свържат със застрахователя и няма да търсят повторно плащане от туристите. Застрахователната полица на фирма „Он травъл“ е на стойност 1.4 млн. лв.
Днес беше срокът фирмата да предостави броя на туристите, които тя обслужва, и дестинациите, където те евентуално се намират, за да бъдат взети съответните мерки, каза Иво Маринов. По думите му до момента такъв списък не е предоставен.
Съветът към потребителите, които вече са закупили туристически продукти от „Он Травел”, е да се явят в сборния пункт за отпътуване. Евентуално неявяване може да се изтълкува като неизпълнение на договорни отношения, което означава, че след това не биха могли да предявят претенции към застрахователя, подчерта Александър Масларски, член на Комисията за защита на потребителите. Масларски съобщи, че Комисията за защита на потребителите никъде не е могла да установи контакт с регионалните офиси на фирмата и е поискала съдействие от Икономическа полиция.