THExperts
Резервациите онлайн, извършени от неорганизирани туристи, се оказаха най-устойчиви на икономическите проблеми. Както в САЩ, така и в европейските държави онлайн резервациите бележат най-малък спад, показва проучване на американската компания PhoCusWrignt. По време на икономичаската криза през 2009 г. Онлайн каналът е бил най-успешен и от двете страни на Атлантика. Но ако на американския пазар спадът на онлайн пазара е бил 5%, в европа намалението е едва 1,5, твърдят авторите на проучването. През 2010 г. 10,5% от ваканционните туристи и бизнес клиентите в Европа са избрали онлайн каназа за резервация. В числово изражение той е донесъл 73,4 млрд евро /или 97 млрд долара/ на индустрията, изпреварвайки показателите в САЩ, където този канал е генерирал 96,9% млрд долара
Макар че в САЩ онлайн пазарът се е зародил значително по-рано, Европа бързо го настига, смятат от компанията. Ако през 2009 г. Европа изоставаше с 9% по обхващане на населението, през тази година разликата между Стария и Новия свят е намаляла до 5%.