24 Ноем. 2024

Вие сте тук

Онлайн маркетингът - с все по-голямо значение за ресторантите

29.06.2012

 Влиянието на онлайн маркетинга се увеличава непрекъснато. Около 6% от всички посещения на ресторанти в САЩ през първото тримесечие на 2012 г. са резултат именно на онлайн маркетинга, показва проучване на водещата на американския пазар компания NPD Group, която прави редовно изследвания в ресторантьорския сектор, съобщи RestaurantNews.com. Те са базирани върху проследяване на поведението на 400 хил. посетители на заведенията през годината.

 

Според резултатите от проучването точно тези 6% посещения са генерирали 8% от всички приходи на заведенията. Очакванията са значението на онлайн маркетинга за заведенията за хранене тепърва да се увеличава.

 

Основен „доставчик“ на онлайн маркетинг традиционно са уебсайтът на заведението или приложенията за мобилни устройства. Този инструмент се използва все по-често от ресотрантьорите в борба с конкуренцията. За клиентите им предимства са специалните оферти и промоции, които се предлагат само чрез този канал, показва още проучването на NPD. Според проучването при избор на заведение, което да посетят, потенциалните клиенти обръщат особено внимание върху менюто, качено на сайта на заведението, общата информация за него, препоръките и ревютата на посетителите, както и местоположението му.

 

Според авторите на проучването онлайн маркетингът е ефективен и привлекателен инструмент за новите посетители, който стимулира новите гости да изберат точно определено заведението. Данните са категорични: повече от една четвърт он клиентите, които посещават определено заведение за пръв път, са направили избора си онлайн.

 

Отговаряйки на въпроса дали онлайн маркетингът може да бъде ефективен инструмент за създаване на лоялни клиенти, NPD посочва, че като цяло хората, които избират заведенията, които посещават, онлайн, са значително по-склонни да повторят визитата, отколкото тези, които случайно са влезли в него. Заедно това експертитет на компанията подчертават, че това до голяма степен зависи и от вида на маркетинговия инструмент.

 

Докато мнозинството от посещенията, повлияни от онлайн маркетинга, са свързани най-вече със заведенията за бързо хранене, има голям брой посещения и в ресторантите от типа „casual dining“, инспирирани от онлайн маркетинга. Едно от шест посещения в тази категория заведения е провокирано именно от онлайн маркетинга.

Влиянието му върху търсенето на заведения в бъдеще ще продължи да нараства, казва Бони Ригс, анализатор на ресторантьорския бизнес в NPD. Според нея вече няма въпросителни дали онлайн маркетингът трябва да бъде част от действията на ресторантьорите и маркетинговия им план. Това е елемент, който задължително трябва да присъства в стратегията им.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed