Какво е емоционалното състояние на пътниците, проучи авиокомпания British Airways. Превозвачът инициира експеримент, по време на който с помощта на одеяла успя да разкрие в какво настроение са пътниците. Всяко одеяло е снабдено с датчици, които прочитат мозъчните вълни на всеки пътник, и в зависимост от неговото емоционално състояние променя цвета си. Ако пътникът е напрегнат, одеялото ще се оцвети в червено, а ако е спокоен – в синьо, съобщиха от авиокомпанията.
British Airways разчита, че мониторингът на емоционалното състояние на пътниците ще помогне на стюардите да направят пътуването по-комфортно и да подобрят обслужването по време на полета. В зависимост от резултатите на експеримента авиокомпанията възнамерява да променя часа на сервирането на храната, осветлението в салона и др. Първи доброволци бяха пътниците на полет от Лондон до Ню Йорк.
Това е първи случай, когато технологиите се използват от авиокомпания, за да се разбере какви емоции предизвикват у пътниците определени услуги на борда на самолета. Използването на „одеяло на щастието“ е още един начин да се проучи от кои фактори зависи релаксацията и сънят на клиентите – осветеността на салона, времето и качеството на храната, развлеченията по време на полета и пр., коментира изпълнителният директор на British Airways Франк ван дер Пост.