THExperts
Трябват ли ви данни, които лесно можете да получите и още по-лесно да интерпретирате? Такива, които са разбираеми както за вас, така и за онези, когото касаят? Мениджърите обикновено не нуждаят от тях за оценка на производителността при вземане на решение за назначаване на служители и разработване на графици за работа. Служителите пък трябва да са наясно каква продуктивност се очаква от тях и какъв е приносът им към хотела.
Ключови показатели на седмичния баланс
• Общи разходи за служителите — работна заплата плюс допълнителни разходи за бонуси и поощрения, храна, униформа, траспорт и настаняване. Някои от сумите се изплащат заедно със заплатата, но все едно представляват част от седмичните разходи, например, компенсации или бонуси. Като правило те не се включват във ведомостта.
• Почасови разходи за служителите: колко ви струва всеки час от работата на хотела?
• Фиксировано и почасово възнаграждение: това са разходите за персонала на трудов договор и за допълнителен персонал на повикване. За големите хотели съчетаването на гъвкав и постоянен график повишава продуктивността, но изисква повече усилия за създаване на структурата.
Числата оказват по-голямо влияние, когато днешните показатели се сравняват с резултатите от миналата седмица, месец или година.
• Броят отработени часове включва както общия брой часове, отработени от персонала, така и часовете поотделно за различните отдели.
• Количество на персонала: служители на пълен работен ден, с непълна заетост и допълнително нает персонал с почасово заплащане. Като правило мениджърът се стреми към максимална производителност при минимален брой служители.
• Продължителност на годишния отпуск – това също са разходи, които ви очакват.
• социалните и здравните осигуровки също са важни за планиране на движението на парични средства.
• За своевременно съставяне на баланса на седмичните разходи е подходяща системата за изчисляване на заплащането по график.
Измерване на продуктивността
• Да се определи почасовата продуктивност на служителите означава да се оцени какво са направили. Например, барманът трябва да реализира оборот X в най-натоварените часове, а 5-ма сервитьори в ресторанта трябва да обслужат 100 клиента едновременно.
• Скорост на изпълняване на задачите: за колко време баристът ще приготви Х кафета лате и 2 еспресо? Колко време ще отнеме на камериерката за почистването на една стая? Колко души персонал и за какво време ще подготвят банкет за 100 гости? Във всички тези случаи трябва да се определят съизмерими стандарти.
• Разходите за заплащане на служителите като дял от общите приходи или съотнесени към един гост на хотела или ресторанта - това са два начина за контрол на един и същи параметър.
• Разходите за заплащане на служителите като процент от приходите на различните отдели: кухня, бар, ресторант, мероприятия и пр. Важно е на всеки отдел периодично да се предоставя информация за неговата производителност и ефективност.
• Разходи за заплащане на персонала, сравнени с бюджета или прогнозите за приходи във всеки един отдел: може да се изчислява както като абсолютен показател, така и като процентен дял.
• Каква е рентабилността на инвестициите в оборудване за намаляване на разходите за труд?
• Какъв е броят и причините за оплакванията: ако работата е прекалено много за служителите в определения отдел и те непрекъснато бързат и допускат повече грешки, това води до намаляване на производителността и увеличаване на разходите.
По материали на profitablehospitality.com