След големите авиокомпании, които въведоха нискотарифните превози, същата формула се опитват да използват и компаниите за наем на автомобили. Първият експеримент е на един от лидерите на европейския пазар, компанията Europcar. Както съобщиха тези дни нейни представители, новата дъщерна компания InterRent няма да намалява комфорта, но ще позволи на клиентите сами да изберат услугите, свързани с наема на автомобили. А това ще намали цените между 15 и 50% в сравнение с Europcar.
Лоукост брандът щял да позволи евтин наем на качествени автомобили. Към момента едва 20% от пазара на компанията предлага такива услуги. Те са предназначени предимно за туристи, които искат да наемат автомобил в избраната от тях дестинация.
Според генералния директор на новата компания Роналд Кеплер клиентите стават все по-чувствителни към цената, затова трябва да им се предложат различни алтернативи.
Услугата ще бъде изпробвана първо във Франция, където туристите още до края на април ще могат да намерят автомобили на по-ниска цена. След това към нея ще се присъединят Германия, Испания, Португалия и Великобритания. Авторите на проекта не скриват, че за заимствали идеята от лоукост авиопревозвачите като Ryanair.
Във Франция компанията стартира дейността си в Лион на 28 март. Следващи етапи са Париж-Орли, където той ще функционира от 10 април, и Роаси – от 16 април. По-късно към програмата ще се присъединят още 8 града, сред които Бордо, Марсилия, Авиньон, Гренобъл и Ница. До края на годината се предвижда във Франция да бъдат открити общо 11 агенции с 680 достъпни автомобила. През следващата година се предвижда мрежата на компанията да достигне 44 агенции в цяла Европа.
Примерните тарифи могат да бъдат намерени на сайта www.interrent.com. Те показват, че във Франция например наемът на автомобил ще струва 20 евро, а в Испания – 12 евро на ден.
Засега компанията ограничава километража до 1000 км седмично. Предвижда се автомобилите да бъдат предимно икономични и компактни.