„Виждам сериозн недостатъци на Националният туристически портал на България http://bulgariatravel.org. и затова той ще бъде обновен.“ Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с туристическия бранш днес, на която представи приоритетите в работата на министерството. Срещата бе проведена в рамките на Международната туристическа борса "Ваканция и СПА"
Според нея той търпи много критики, затова в момента се обсъжда как да бъде променен, без да се наложи да се връщат парите по европроекта за неговото създаване, поясни министърът. Това е и причината домейнът да остане същия, въпреки предложения на туристическия бранш за неговата промяна.
В момента се водят преговори с водещ европейски експерт в областта на e-маркетинга, поясни министърът. След като преговорите бъдат финализирани, неговите препоръки ще бъдат взети под внимание при маркетирането на българския туристически продукт в чужбина.
Министър Ангелкова съобщи това няколко часа след национална кръгла маса, посветена на националния електронен маркетинг и състоянието на официалния туристически портал на България. Дискусията бе организирана от АБТТА и на нея присъстваха както туроператори, така и представители на други браншови организации и общини.
Необходимо е създаването на нов сайт на България, който да се базира върху информацията на съществуващия, но да бъде по-функционален и полезен, бе мнението на участници в дискусията.
Сред сериозните недостатъци на съществуващия портал са остарялата му концепция, липсата на функционалност и дълбочинни връзки. Допълнителен проблем е, че сайтът не се поддържа, към него не са интегрирани социални медии и той не генерира трафик.
Според председателя на Българската асоциация на туроператорите и туристическите агенти (АБТТА) Байко Байков през последните години се наблюдава неглижиране на електронния маркетинг от страна на държавните институции. Това е тъжно на фона на постигнатото от съседните балкански страни като Македония, Сърбия и Хърватия. Като цяло, всички балкански държави бързо и успешно развиха електронния маркетинг, констатира той.
За разлика от българския туристически портал, за който досега са изразходвани 5 млн лв и са предидени още 600 хил лв, в съседна Македония държавата е финансирала националния туристически портал с 4 млн евро, успявайки да създаде много функционален, практичен и прагматичен сайт. Създаването на подобен сайт би струвал на България между 20 и 30 хил. евро и би донесъл значително повече полза от съществуващия, смята Байко Байков. Според него проблемът не е в недостига на средства, а в липсата на прозрачност при изразходването на тези пари и контрола дали те са отишли точно за това, за което са били планирани.