27 Май 2022

Вие сте тук

Николина Ангелкова: културно-историческите маршрути ще са акцент в рекламата през 2015

02.04.2015

Културно-историческите маршрути ще са акцентът в националната туристическа програмаза 2015 година. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова днес при откриването на Международната борса Културен туризъм във Велико Търново.


Според нея целта на програмата е България да бъде разпознаваема и да се превърне в целогодишна туристическа дестинация. Тя посочи, че България се нарежда на едно от първите места в Европа по наличие на артефакти и културно-исторически обекти.
Повече от 40 хиляди са културно-исторически обекти на територията на страната и около 4200 религиозните храмове и това трябва да бъде използвано, за да привлича както български, така и чуждестранни туристи, припомни министърът.  В световен мащаб повече от 60 процента от туристите избират дестинация заради културата на съответната държава, която посещават. У нас около 30% от българите избират да посетят даден град заради историята и културата, която има, а чуждите туристи у нас, които се интересуват от културно - историческото наследство са около 40%.


"Нашата цел е да обърнем тези числа и процентите да се увеличат", посочи Ангелкова.
Според нея за да се увеличи посещаемостта на българските курорти е необходимо да бъде предлаган достъпен и качествен туристически продукт.

 

Международното туристическо изложение «Културен туризъм 2015» се провежда в изложбените зали „Рафаел Михайлов” със съдействието на Министерството на туризма. Това е най-мащабното българско изложение за специализиран туризъм с международно участие, което продължава до 4 април и има богата съпътстваща програма. Организатори са община Велико Търново и общинската агенция „Царевград Търнов” в партньорство с Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация и Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции. В него се включиха 78 български и чуждестранни представителя. Министерството на туризма показва национален рекламен щанд от 40 кв.м, в който участват 5 изложителя от туристически региони, културни институции, общини и др. Освен България сред останалите участници тази година са туристически компании и организации от ЮАР, Хърватска, Индонезия, Виетнам, Индия, Китай, Гърция, Русия, Румъния, Македония,  Мароко и Корея. Програмата на борсата включва също дискусионна програма, филмов фестивал “На източния бряг на Европа”, национален конкурс „Чети и пътувай”, концерти и разнообразни атракции.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed