Новото туристическо лого на България ще бъде преработено от създателите на бранда. Задачата им била възложена от министъра на икономиката Делян Добрев още в началото на миналата седмица, каза той пред журналисти. Кога ще стане това, не е ясно, защото според министъра логото трябва да бъде одобрено от всички, които имат отношение към него.
Това означава, бе на предстоящата туристическа борса в Берлин няма да представим новото лого, както бе планирано. Точно представители на борсата са сред професионалистите, които го одобряват и го смятат за свежо, беше съобщено при представянето му.
След представянето логото бе подложено на критики от различни организации, в това число Съюзът на българските художници и министърът на културата Вежди Рашидов. Същевременно то бе подкрепено от специалисти в областта на маркетинга, според които няма никакво значение дали логото се харесва някому в България, важното е да бъде разпознаваемо в чужбина. Точно тестовете на няколко целеви пазара показали, че този вариант на лого е най-запомнящ се и разпознаваем сред чуждестранните туристи и професионалистите в бранша, обясниха създателите му.
Проектът за бранд стратегия и лого се финансира с 1.6 млн. лв. по оперативна програма "Регионално развитие".