19 Апр. 2024

Вие сте тук

Намалява се таксата за участие на общините в международните туристически изложения до края на годината

03.09.2015

 Намалява се наполовина таксата за общините, които ще участват на предстоящите международни туристически изложения до края на годината. Това съобщи днес  министърът на туризма Николина Ангелкова по време на бизнес форума „Пловдив 2020 – какво е нужно за развитието на индустрията, културния туризъм и инвестициите“, съобщи пресцентърът на министерството. Облекченията ще са валидни за всички общини, които заплащат таксата за участие от собствения си бюджет и нямат стари задължения към министерството. „Надявам се с въведените облекчения повече общини да се запишат, за да представим още по-добре България на тях”, подчерта Николина Ангелкова. До края на годината предстоят 12 големи международни туристически изложения, сред които и най-голямата туристическа борса за професионалисти в Лондон.

 

„Културно-историческият туризъм е фокус в маркетинговата стратегия на министерството за тази и следваща година”, каза министър Ангелкова. Той заема трето място сред всички видове туристически продукти по относителен дял в общото предлагане на България или около 11% и е сред търсените форми на почивка, както от българи, така и от чужденци. Културно-историческият туризъм е водещ и според анализите на Световната организация по туризъм – 57% от туристите в световен мащаб посочват, че избират културата или културното наследство като причина да пътуват. „Същевременно ние имаме уникално богатство от открити исторически обекти и намерени артефакти, което ни нарежда сред първите три страни в Европа заедно с Гърция и Италия. Всичко това е основа, върху която можем са стъпим и да развиваме този вид туризъм в България”, допълни Николина Ангелкова.

 

„Пловдив има всички дадености да се превърне в туристически и културен център на България”, подчерта министър Ангелкова. По данни на общината за първото шестмесечие на 2015 г. се отбелязва 5% ръст на туристите и 8% ръст на реализираните нощувки. Средно на месец градът се посещава от 20 000 българи и чужденци, които идват, за да се докоснат до древната история на Пловдив. По думите й своебразно признание за дадености на един от най-древните български градове е и избирането му за Европейска столица на културата през 2019 г. „Пловдив ще е домакин и на престижния световен винен шампионат „Concours Mondial de Bruxelles” през 2016 г. и в тази връзка вече разработваме винени маршрути, които ще представим в рамките на съпътстващата конкурса програма“, каза в допълнение министърът на туризма.

 

В града е започнал пилотен проект, който свързва в единна система регистрите на хотелите със системите на НАП и МВР, както и с регистрите на Министерството на туризма. Предстои проектът да се надгражда, като приоритет за министерството е той да обхване цялата страна. По време на форума, бе обявено и че в рамките на 21-та Генерална асамблея на Световната организация по туризъм за първи път се организира видео конкурс с рекламни клипове на страните-членки. България е една от 45-те държави, които ще се състезават за наградата на излъченото от СОТ жури, както и за приза на публиката. Всеки, който желае да подкрепи българския клип, може да го направи на интернет страницата на СОТ http://lmd.unwto.org/webform/vote-now-your-favorite-video.

 

Форумът „Пловдив 2020 – какво е нужно за развитието на индустрията, културния туризъм и инвестициите“ се организира от вестниците „Труд“ и „24 часа“. 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed