21 Ноем. 2024

Вие сте тук

Най-необичайните професии в хотела

27.01.2014

В хотелиерския бизнес и особено в луксозните хотели могат да се намерят най-невероятни професии, свързани с услугите, предлагани на гостите. Консиерж на ароматите, разказвач на приказки, подгряване на леглото, сърф учител за кучета или гуакамолог – за всички тях вече сме писали. Ето още няколко, които напълно могат да им съперничат.

 

В тропическите ширини птиците и маймуните са не само атракция, но често и проблем за летовниците. Затова в индийския хотел Oberoi Rajvilas съществува длъжност „мениджър на гълъбите“. Негова задача е да обикаля около излегналите се на шезлонгите гости и да гони гълъбите. В хотелите Rambagh Palace и Amanbagh Resort пък служителите гонят не само птиците, но и маймуните, които не пропускат да си откраднат нещо от туристите. Затова цяла група професионалисти следи наоколо да няма маймуни, а ако се появят, ги гони с прашка. Нито една маймуна не е пострадала от действията им, уточняват от хотелите.

 

„Стабилизатор на кръвното“ е специална длъжност в американския хотел Madeline Telluride. Негова задача е да нормализира кръвното налягане на гостите на хотела. Дългите полети, смяната на климатичните зони и разреденият въздух в планините на Колорадо могат да бъдат причина за здравословни проблеми при хора с хипертония или хипотония. Затова всеки пристигнал може да провери кръвното си налягане и да предприеме необходимите мерки за неговото стабилизиране. При това се отдава предпочитание не на химията, а на естествени средства като евкалиптови извлеци и мазила, масаж и иглотерапия.

 

 Професията „пчелар“ също трайно навлиза в хотелския бизнес. В един от хотелите в Стокхолм, Швеция, последният етаж е предоставен изцяло на пчелите, а на покрива на луксозния Fairmont Royal York в центъра на Торонто (Канада) пчелните кошери си съседстват с медоносни растения. За тях се грижи пчелар, който събира мед за сутрешната закуска на гостите.

 

На Вирджинските острови стотина души ежегодно стават жертва на кокосовите орехи. Ако узрял плод удари при падането си някой посетител или служител, може да причини сериозни травми. За да се предотвратят инцидентите, в хотел Ritz-Carlton са наели специален служител, който осигурява „кокосова безопасност“ на гостите. Той проверява ежедневно всички палми и събира узрелите орехи, които веднага постъпват в кухнята и бара на хотела. Подобна практика съществува и в хотелите РИУ в Доминиканската република.

 

 В тайландския хотел  Anantara Golden Traingle Resort & Spa се грижат за отглеждането на слонове, които са били жертва на лошо отношение или просто са в „пенсионна“ възраст. За тях се грижи цял екип, който при изгрев слънце ги води на водопой на река Меконг. В хотела има и треньор по поло със слонове – още една атракция за туристите.

 

Гостите  на хотелите често прекаляват със слънчевите бани, затова в Ritz-Carlton South Beach, Маями, Флорида, са назначили отговорник за тена. Той се грижи туристите да не заспиват под слънчевите лъчи и им предлага луксозни препарати, предпазващи от изгаряне. Длъжността, която е въведена преди шест години в Ritz-Carlton, става популярна и в други хотели.  Желаещите да я заемат трябва да са с привлекателна външност и  комуникативни. Точно това създава проблеми с текучеството, защото служителите често сменят басейна с модния подиум.

 

В хотел Royal Plantation Ocho Rios в Ямайка пък съществува длъжност „гледач на пауни“. Красивите птици са докарани тук през 2001 г. и оттогава специален служител се грижи за правилното им хранене.   

 

В шотландския Gleneagles Hotel работи инструктор по лов със соколи. В този дворец, разположен в огромен парк, чести гости са ВИП персони, на които се предлагат поло и традиционния тук лов със соколи. Услугата струва $100 на час или $350 за половин ден.

 

„Камериерка на съня“ има в хотел Бенджамин в Ню Йорк, който гарантира на гостите си дълбок и ободряващ сън. Още преди да пристигнат в хотела, на посетителите се предлага меню възглавници, от които да си изберат най-подходящата. Хит са възглавниците с полимерна пяна, разработена от специалистите на НАСА специално за астронавните. „Камериерката на съня“ уточнява с гостите дали имат някакви специални изисквания, свързани със съня и деликатно им намеква, че телевизорът, таблетът и телефонът в спалнята могат да го нарушат. За онези, които не могат да се удържат от похапване преди лягане, се предлага проверена рецепта – сандвич с фъстъчено масло и конфитюр върху бананов хляб, който според диетолозите допринасял за изработване на хормона на съня – мелатонин.

 

„Отговорник за камината“ е назначен в хотел Taj Boston. Негова задача е да предложи „дървено меню“ на гостите, да улесни техния избор и да запали камината по всички правила.

 

Специално назначен консиерж помага на гостите  на хотел San Juan Mariott Resort & Stellaris Casino в Пуерто Рико да заснемат видеоклип за почивката си и да я качат в YouTube. Според мениджърите на хотела той напълно си заслужава заплатата, тъй като допринася за безплатната реклама в социалните мрежи.

 

Мияч на монети има в Westin St. Francis в Сан Франциско. Длъжността е наследена от 30-те години на миналия век, когато служителите на рецепция забелязали, че ръкавиците на дамите се цапат при пипането на монети. И днес в хотела се измиват 700-800 долара на монети седмично.

 

 В Regent Berlin пък има сомелиер, който помага на  посетителите да изберат ... вода. В менюто на ресторанта са включени много видове минерална вода, а задачата на сомелиера е да подскаже с коя е най-подходящо да се разреди  избраната алкохолна напитка.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed