21 Ноем. 2024

Вие сте тук

Над 3 млн лв за реклама на българско сирене зад граница

21.08.2012

Повече от 3 млн лв са инвестирани за три години в промотиране на българското сирене, съобщиха от Министерството на земеделието и храните. Българската програма „Европейско сирене, бе първата, одобрена от Европейската комисия програма за промоция на български земеделски продукти в чужди страни. За тригодишното й изпълнение фонд „Земеделие” е изплатил общо 3 079 449 лв. европейско и национално финансиране, а изпълнението на дейностите по договора е 98%


Програмата даде възможност на производителите и преработвателите да рекламират сирене и кашкавал родно производство на международните пазари, като участват в най-престижните изложения за храни в млечния сектор.

 

Продуктите ни стигнаха до потребителите на Русия и Украйна чрез мащабна рекламна кампания - от публикации във вестници, списания и специализирани издания до клипове в киносалони и телевизионни канали.

 

Качествата на българските изделия бяха представени и на място на авторитетни международни изложения, посещения в производствени бази, тематични вечери, бизнес семинари, дегустации във водещи супермаркети, кулинарни училища и университети, и други.

В момента фонд „Земеделие” има сключени 6 договора за финансово подпомагане на промоционални програми с общ бюджет от над 25 млн. лева. Сред рекламираните продукти са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, печена белена капия, конфитюр от рози, мармалад от шипки, компот от праскови и качествени вина. Рекламите са насочени към пазари на 5 континента и по-специално към Испания, Германия, Полша, Румъния, Великобритания, Бразилия, Китай, ОАЕ, Русия, Украйна, Австралия и САЩ.


Схемата „Промоционални програми” популяризира земеделските продукти, произведени в България, с цел стабилизиране и стимулиране на икономиката и увеличаване на износа. Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или от производители и търговци. Те кандидатстват в Министерството на земеделието и храните (МЗХ), а документите се подават всяка година в срок до 15 април (1-ро представяне) и 30 септември (2-ро представяне). Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това изпратени за одобрение от Европейската комисия.


ЕС предоставя половината от бюджета на програмата, 30% са съфинансиране от ДФ „Земеделие”, а бенефициентът осигурява останалите 20% от средствата.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed