На снимката:
Анелия Генова, директор на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерство на икономиката, енергетиката и туризма и Николай Йотовски, държавен експерт в дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма”
Над 137 млн. зрители са гледали рекламните клиповете за България, излъчени по четири от най-гледаните паневропейски телевизионни канала - Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel. Това съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма по повод приключилата най-мащабна рекламна кампания на българския туризъм в чужбина. Кампанията беше реализирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие”.
В рамките на кампанията по всеки от телевизионните канали бяха излъчени 30-секундни тематични клипове, посветени на възможностите за туризъм в България. Клиповете бяха излъчени по Eurosport 561 пъти, по Euronews – 952 пъти, по National Geographic Channel – 504 пъти, а по Discovery Channel – 1020 пъти. Над 50% от излъчванията бяха в най-гледаното време на всяка от телевизиите. По данни на телевизиите над 137 млн. зрители са гледали клиповете по 4 и повече пъти.
Кампанията се проведе на три вълни – от 6 септември до 27 декември /две вълни по 8 седмици всяка или общо 16 седмици/ и от 31 януари до 27 март 2011г. /8 седмици/. Общата стойност на телевизионната кампания, реализирана чрез директни договори с телевизионните канали, е 6 578 740,78 лв.
Паралелно с телевизионната кампания, рекламни банери бяха поставени на интернет сайтовете на Eurosport, Euronews и National geographic Channel. Статистиката сочи, че в трите сайта общо са достигнати над 14 млн. импресии. В Eurosport в рамките на един месец бе проведена и i-Phone кампания като допълнителен бонус към третата вълна.
В рамките на кампанията в България гостуваха четири снимачни екипа от Eurosport, Euronews и National Geographic Channel, които заснеха тематични предавания за България.
Eurosport засне пет издания на предаването “Sport Trips” през м. октомври 2010 и февруари 2011. В тях бяха представени възможностите за практикуване на различни спортове в България и природните забележителности на страната. Основен акцент в предаванията бяха планинското колоездене в Боровец, конната езда в Ихтиман, скалното катерене във Враца, голфът в Балчик и зимните спортове в Банско. Предаванията, всяко от които бе с продължителност между 4 и 6 минути, бяха излъчени общо 20 пъти.
Със свой екип Euronews засне в края на 2010 г. две издания на предаването “Metropolitans”, посветени на София и Пловдив. Всяко от тях бе излъчвано в рамките на един месец по телевизионния канал. Двата репортажа могат да бъдат видени в интернет сайта www.eurocities.eu в рубриката „Добри практики”.
National Geographic Channel засне кратък репортаж за България с продължителност 1 минута, който бе излъчен над 14 пъти в рамките на третата рекламна вълна по телевизионния канал. Материалът, озвучен на шест езика, представи възможностите за културен туризъм в България.
Трябва да се преосмисли рекламната политика на България, коментира по този повод Нели Сандалска, председател на Съвета на директорите на "Бороспорт". председател на Съвета на директорите на "Бороспорт". Според нея страната се нуждае от целенасочена и адекватна национална туристическа реклама. Националната ни реклама се излъчва по телевизионни канали, от които се интересуват предимно хора, свързани с бизнес-пътуванията, докато потенциални гости на нашите курорти са семейства с деца, в които изборът на ваканция се прави обикновено от жената. Затова по нейна оценка рекламата ни в чужбина не е адекватна.