19 Апр. 2024

Вие сте тук

Над половината компании в Европа резервират самолетни билети онлайн

06.10.2011

Европейските компании все по-често настояват резервациите за самолетни билети  да се извършват онлайн, при това делът на онези, които изискват от служителите си сами да го направят, нараства от 47% на 51%.

Това показва проучване на Глобалната асоциация на бизнес туризма (Global Business Travel Association, GBTA) и корпоративните клиенти на Egencia (подразделение на холдинга Expedia) сред 330 техни членове.

През последната година в Европа се наблюдава ръст на компаниите, които одобряват полетите на служителите си с бизнес класа за далечни дестинации. Като цяло обаче тенденцията е за стриктна политика на икономии по отношение на бизнес пътуванията и строги санкции при неспазването й.

Делът на компаниите, които одобряват купуването на билети за бизнес класа за европейски дестинации не надхвърлят 14%. В същото време делът на компаниите, които заявяват, че биха одобрили такъв прелет до далечни дестинации, е нараснал с 10%. В момента 46% от компаниите позволяват на служителите си да резервират бизнес класа при полети до Северна Америка. Само преди година те не са превишавали 34% от всички компании. Заедно с това процентът на организациите, които одобряват пътуване с първа класа с железниците е спаднал от 42% на 33%.

Като цяло, през 2011 г. Едва 2% от анкетираните са заявили, че компаниите им нямат ясна политика по отношение на пътешествията, докато през 2010 г. Делът на такива компании е бил 10%.

Като правило, тази политика представлява ръководство за действия, които служителите трябва да спазват /51%/, или пък задължителни правила, които служителите са задължени да спазват като условие за наемане на работа /47%/.

Делът на организациите, в които неспазването на съответните правила не води до никакви санкции е намалял от 20% на 13%, а на компаниите, в които санкциите стигат до уволнение, нараства от 14% на 21%.

Около 9% от анкетираните компании позволяват на служителите да си направят сами резервации, като изберат компанията-доставчик. За големите корпорации, чийто годишен разход за пътувания надхвръля 10 млн евро този показател обаче е едва 2%.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed