23 Апр. 2024

Вие сте тук

Надежди и мечти за 2012: Как ще изглежда хотелиерската индустрия през следващата година?

29.12.2011

Жан Франсоа Мурие, REVPAR GURU


С Новата година идват и новите цели за хотелиерската индустрия. Освен традиционните мечти за висок ADR и RevPar хотелиерите трябва да се замислят и за общата картина: какви са тенденциите и инструментите и как да ги използват в собствените си хотели за увеличаване на приходите.

Редовете, които ще прочетете по-долу, са моите мечти за цялата хотелиерска индустрия през 2012 г.


Мечтите ми за приходи: Не оцелявайте, борете се!

Ако гледаме показателите,  2011 г. е ако не огромен успех, то поне продължение на възстановяването, увеличаване на заетостта, тарифите и приходите от стая или RevPar.

Хотелиерите, които искат да увеличат през 2012 г. печалбата, трябва да се съсредоточат върху цялостната стратегия по ценообразуване и да си зададат правилните въпроси. Въпроси  като „Печели ли хотелът максимално възможното? Цените ни винаги ли са в синхрон с търсенето и конкуренцията“, са от решаващо значение. Според прогнозите приходите на стая през 2012 г. ще са със 7,3% по-високи, отколкото през тази година, така че това е възможност за ревеню мениджърите да помислят за динамични стратегии за ценообразуване, с които да започнат Новата година.

Мечтая си също и за това 2012 г. да стане година, в която ще се сбогуваме с големите намаления и промоции. Използването на сайтове за промоционални продажби като Groupon или Living Social /наричани още сайтове за колективно пазаруване/ може да доведе нови клиенти, да увеличи заетостта, но прави твърде малко за подобряване на общата картина: ценност на бранда, лоялност на клиента и общи приходи. Вместо това, хотелиерите трябва да използват подобни сделки не за да намаляват общите приходи, а да създават добавена стойност и да увеличават удовлетвореността на гостите, превръщайки търсачите на изгодни сделки в гости, които се връщат отново.


Моята мечта за хотелска заетост: Покажете достойнствата си

Не, не става въпрос за някоя несбъдваща се мечта, говорим за онлайн агенциите! 2011 е година на създаването на много нови сайтове, които се превърнаха за мнозина ваканционни и бизнес туристи в "магистрала" на техния избор.

Според последно проучване на Travelport 25% от ваканционните и 26% от бизнес туристите правят проучванията и резервации за пътуванията си чрез онлайн агенциите (OTA). Делът им през следващата година само ще се увеличава, тъй като мегатърсачките като Kayak и Google Hotel Finder продължават да увеличават своята популярност и трафика.

В моите мечти през 2012 г. хотелиерите най-после ще „прегърнат“ OTA като един от най-ефективните механизми за местата за настаняване, ще таргетират онези от тях, които генерират най-висок трафик и приходи за собствените си хотели.

Хотелиерите би трябвало да възприемат OTA като част от цената за правенето на бизнес и компонент от собствения им бюджет за онлайн маркетинг, а не като допълнителна форма за източване на средства.

Следвайки този начин на мислене и стратегията за динамично ценообразуване, хотелиерите ще могат да привлекат нови посетители и ще са релевантни на очакванията им.

А това ме води към последната мечта...


Моите мечти за резервации: Да водиш или да следваш

Базирайки се върху основните тенденции в ритейл бизнеса и авиоиндустрията, където мобилните канали се превръщат във все по-важен канал за резервации и продажби, можем да откроим много индикатори, които показват, че те ще се засилват през 2012 г.

Хотелиери, време е да вземете на въоръжение същите инструменти и да станете мобилни. Прогнозата на Google е, че през следващата година 8% от мобилните потребители ще правят резервациите си през смартфони. Като добавим и факта, че резервационният прозорец ще продължи да се свива, мобилните стратегии все повече ще се превръщат в ключов фактор за увеличаване на заетостта.

Социалните медии чрез сайтове като Facebook и Twitter вече доказаха способността си да генерират интереса на потребителите, тъй като гостите обичат да публикуват отзиви и снимки от пътуванията си. Нещо повече, те не само пишат отчет за преживяванията си, но обхващат целия цикъл на пътешествието и всички негови аспекти, включително търсенето, резервирането, преживяванията си и споделянето им в мрежата. Това е и причината още тази година международни хотелски вериги като Marriott Hotels и Starwood Hotels & Resorts да позволят на гостите си да коментират преживяванията си директно на хотелския уебсайт, без да поставят какъвто и да било филтър за публикуване на отзивите. Това повишава нивото на откритост и публичност – нещо, което се среща рядко в хотелиерската индустрия. Но това е подход, който гостите все повече очакват от домакините си. А това е път към увеличаване на заетостта и приходите.

И макар че не очаквам „Моята мечта“ да остане в историята, както оригиналът, все пак се надявам да остане като императив за хотелиерите през 2012 г. и дори след това.

За една успешна Нова година хотелиерите трябва да мислят широкомащабно и също така да визуализират мислите си. Така че ви пожелавам щастлива Нова година и реализиране на всичките си /хотелиерски/ мечти.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed