Министерството на икономиката, енергетиката и туризма ще настоява в рамките на бъдещия бюджет за осезаемо увеличение на парите за реклама. Това заяви Бранимир Ботев, заместник-министър, отговарящ за туризма в министерството на среща с представители на туристическия бранш днес.
Той заяви, че по отношение на средствата за реклама България е на последно място в сравнение със съседните Балкански държави, които са и наш преки конкуренти.
"Програмата за национална реклама е в тежко състояние, дори при абсолютно недостатъчен финансов ресурс от едва 8 000 000 лв. за цяла година по време на служебното правителство са били отрязани 2 000 000 лв., т.е. 25%. „.Тъжно и жалко е такова отношение“, коментира по-късно Бранимир Ботев. „Всяка община в Австрия има такъв, а в повечето случаи и по-голям бюджет за собствена реклама на туризма от националния рекламен бюджет за туризъм в България,“ допълни заместник-министърът.
Друг проблем, на който трябва незабавно да се намери решение е привличането на български ученици от специализираните училища, навършили 14 години, на работен стаж в български туристически обекти при гарантирано заплащане и осигурена ангажираност.