Британците са много любезни, а Китай се счита за страна на усмивките. По отношение на пребиваването в хотел тази слава се полага по-скоро на други нации. Това показва ново проучване на hotel.info. Безплатната услуга за онлайн резервации на повече от 210 000 хотела по света разгледа по-внимателно оценките на своите над четири милиона клиенти относно любезността и компетентността на хотелските служители.
Резултатът: в Токио хотелските служители успяха най-добре да спечелят точки с любезно обслужване, а София също влезе в класацията Топ 20 при съпоставката на столиците в световен мащаб. Затова пък Лондон и Пекин показват още потенциал нагоре.
Любезност и компетентност на хотелския персонал:
hotel.info-Топ 20-международни столици* Място |
Град |
Държава |
Оценка |
1. |
Токио |
Япония |
8,62 |
2. |
Хелзинки |
Финландия |
8,36 |
3. |
Будапеща |
Унгария |
8,35 |
4. |
Банкок |
Тайланд |
8,31 |
5. |
Любляна |
Словения |
8,30 |
6. |
Берлин |
Германия |
8,27 |
7. |
Варшава |
Полша |
8,26 |
8. |
Виена |
Австрия |
8,22 |
9. |
Лисабон |
Португалия |
8,16 |
В Токио гостите на хотели чувстват най-любезно обслужване
Токио достигна челна позиция при съпоставката на столиците в световен мащаб. С явна преднина и 8,62 точки при оценяването на любезността и компетентността на служителите води японската столица пред класираната на второ място Хелзинки. Във Виена и Берн хотелският персонал явно показва много любезно отношение спрямо гостите и добро обслужване. Клиентите все пак поставиха австрийската столица, както и швейцарската, в средата на класацията Топ 20. В съпоставката на страните Австрия с 8,37 точки и Швейцария с 8,27 точки също отбелязват добър резултат. Тук България постигна 8,11 точки, докато българската столица София с 8,07 точки заема 15-то място.
В страната на усмивките гостите са останали по-малко доволни от служителите на местните хотелиери. Клиентите оцениха любезността при обслужването в китайски хотели средно с 7,76 точки. Столицата Пекин постигна с 7,71 точки 30 място и затова не попадна в списъка на най-добрите. По отношение на любезността и компетентността считаните за много любезни британци също могат да подобрят положението си. Великобритания се сдоби общо само със средно 7,58 точки, а столицата Лондон е видимо сред губещите с оценка от 7,35.
* Гостите оцениха резервирания чрез www.hotel.info хотел след тяхното напускане с помощта на точкова система (0 до 10). Заедно с критерии като качество на стаята и съотношение цена-услуга в този случай може да се оцени също любезността и компетентността на персонала.