Петзвездният Rixos Premium Bodrum се отказва от системата на обслужване all inclusive, съобщиха партньори на хотела. Засега това е единственият хотел, който престава да работи по тази система като експеримент, чийто резултат ще покаже дали тя да не бъде премахната и в още шест хотела на веригата в Кемер Белек и Анталия. Експериментът се наблюдава и от други луксозни хотели, които изпитват същите съмнения.
Според хотелиери системата all inclusive, която години наред работи в полза на турския туризъм и станала негова визитна картичка, сега се обръща срещу него. Според мнозина хотелиери тя само вреди на отрасъла. Сред недостатъците са твърде високите разходи за шведска маса, които вече превишават приходите от туристите. Факт е, че персоналът в хотели от този тип не получава бакшиши, тъй като туристите смятат, че са предплатили всичко. Това намалява качеството на обслужването, тъй като персоналът не вижда смисъл да влага усилия в обслужването, знаейки предварително, че няма да получи допълнително възнаграждение.
Освен това туристите прекарват цялото си време в комплекса – нещо, което би радвало неговите собственици, ако гостите плащаха допълнителни услуги. Недоволни са и собствениците на заведения и атракциони, търговци на сувенири и плажни стоки, както и компании, предлагащи спортни услуги, защото търсенето им значително е намаляло.
Но може би най-важна причина е, че етикетът „all inclusive” привлича нископлатежни туристи вместо туристите с по-високи финансови възможности.
Макар че експериментът в Rixos започна наскоро, според туроператори това не се е отразило на търсенето на хотела, който ще е пълен през целия сезон