Лондон е най-привлекателният град в света за международните търговски компании, изтласквайки Дубай на втора позиция пред Ню Йорк, сочи проучване на съвета по търговски недвижими имоти CBRE, предаде Франс прес.
За пета поредна година авторите на изследването анализират позициите на 326 водещи световни търговски компании в над 200 града.
Москва се е изкачила на четвърто място, следвана от Хонконг и Кувейт.
Другите градове, представени в топ 20 "са смесица от традиционни пазари и новоутвърждаващи се, а това дава представа за реалната глобализация на търговията на дребно", подчертава CBRE.
Като цяло "марките продължават да нарастват в международната си експанзия въпреки не особено благоприятната среда за потреблението", подчертават авторите на изследването.
"Американските търговски компании от сектора на модата се разрастват извън границите си с възобновена мощ и все повече се насочват към Европа, опирайки се на много успешното навлизане на марки като Холистър (Hollister), Епъл (Apple), Майкъл Корс (Michael Kors) и Форевър 21 (Forever 21), коментира Питър Голд, директор за трансграничната търговия за Европа, Близкия изток и Африка.