Арабска пролет, ядрен инцидент в Япония, икономическа криза или поскъпване на горивата. Всичко това не помрачи настроението на собствениците на Карнивал (Carnival) - американския световен лидер в сектора на круизния туризъм и на италианския му филиал Коста Кроазиер (Costa Croisieres), информира АФП.
Причината е основателна. В края на миналата седмица европейският лидер в круизния туризъм пусна на вода в Триест "Коста фаволоза" и предпочете да хвали неговите достойнства и да твърди, че круизите все още имат "добро бъдеще", пише БТА.
Въпреки това обаче неотдавнашните геополитически събития и поскъпването на горивата вече са се отразили върху печалбите от началото на годината, посочва Майки Арисън, собственик на групата, чиято централа се намира в Маями, Флорида.
"Цените спадат от финансовата криза, а като се прибави поскъпването на горивата, натискът не отслабва, но ние сме силни финансово и рентабилни", допълва Арисън с широка усмивка на лицето.
Освен Коста, групата притежава Пи енд О (P&O), Холенд Америка (Holland America), Сийбърн (Seabourn), Принсес круизес (Princess Cruises), Кънард (Cunard) и други има общо 101 кораба. От няколко години круизният туризъм жъне успехи заради променения си имидж. За първи път миналата година Европа преодоля символичния праг от 5 милиона пътници (5,45 милиона спрямо 4,9 милиона през 2009 година), но все още изостава от американските круизни компании, обслужили между 10 и 12 милиона души.