Основният интерес на индийските туроператори е насочен към възможностите за почивка на т.нар. корпоративни туристи. Това стана ясно по време на международното туристическо изложение SATTE 2013 в Делхи, което се проведе от 16 до 18 януари и в което България участва за първи път, съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
Практиката за т.нар. корпоративни туристи е особено популярна в Индия като вид социална политика на фирмата. Това са групи от определени компании, които почиват в чужбина за сметка на своя работодател. Те са почиващи с висока платежоспособност, които търсят разнообразие за своята почивка, поясни ръководителят на Службата по търговско-икономически въпроси в Делхи Стефан Йонков.
Четири български компании участват в изложението SATTE 2013 и представят възможностите за разнообразен отдих в нашата страна. Основната част от офертите им е съсредоточена върху обиколните турове както в България, така и комбинирани със съседните държави. Предлагат се основно обиколни турове, включващи посещение на Казанлък и Розовата долина, Велико Търново, Рилския манастир и други. Тези възможности, както и спа и голф туризмът са особено предпочитани от индийските туристи. Специалният интерес, който предизвика България на изложението, е свързан с възможностите на страната да предложи уникална комбинация от различни видове туристически преживявания, хубаво вино и лукс на достъпни цени.
България е поставена на трето място в Европа в класацията на Върджин мъни за най-добра дестинация за семейна почивка през 2013 г., изпреварена само от Майорка и Париж. Този факт допълнително повиши интереса към нашата страна като туристическа дестинация по време на изложението. Ежедневно българските туроператори обменят контакти и оферти с около сто свои колеги от Индия.
SATTE 2013 е най-голямото специализирано туристическо изложение в Азия, в което участват над 35 държави. То е наложено в Индия поради големия интерес на индийците към пътуванията в чужбина.