THEperts
Какъв брой промоционални цени трябва да има на сайта на хотела в идеалния случай? За вас въпросът може да изглежда елементарен, a може и да не сте се замисляли по въпроса, но въпреки това той предизвика оживена дискусия в мрежата между професионални хотелиери и консултанти.
Авторът на въпроса Дарън Кър, който работи в лондонски хотел, мотивира въпроса си с предположението, че наличието на твърде много опции може да обърка потенциалния клиент и да го откаже напълно от резервирането.
Броят на промоциите зависи от много фактори, но повечето хотелиери, включили се в дискусията, смятат, че оптималният брой е 2-3. Мнението се споделя от хотелиери, работещи в различни части на света и в различни хотели според типа собственост и категория.
Според Марко Мендес от Венецуела всичко зависи от пазара. По думите му в страната му не се работи с промоции, нито с пакети, и подобно нещо би могло да обърка потребителя, вместо да му помогне на хотела да генерира повече приходи. Въпреки това той смята, че на други пазари това е отличен начин за активизиране на пазара при положение, че се използват едновременно не повече от 3 промоционални цени.
Джамал Панхвар от Пакистан споделя собствения си опит да публикува на сайта си всички промоции едновременно, но след като се е убедил, че това не работи, се е отказал от идеята.
И Патрик Ландман, собственик на Xotels и известен консултант в областта на ревеню мениджмънта на европейския пазар, две до три промоции са напълно достатъчни. По-голям брой просто ще намали броя на хората, които от посетители на сайта се превръщат в негови реални гости.
Според Ясмин Макр, мениджър корпоративни продажби в Холидей ин в Дубай това е въпрос на добра оферта и привлекателна цена, както и на добавена стойност, която грабва вниманието на потенциалния гост.
Промоциите трябва да не са повече от две, категорична е Дела Коган от хотел на остров Мадейра в Португалия. Причината е, че вие трябва да поддържате гъвкавост и да нагодите цената според търсенето, пояснява тя. Колкото повече фиксирани цени предлагате на потребителя, толкова повече намалявате собствената си гъвкавост, добавя мениджърката. Тя добавя и, че категорията „специални оферти“ трябва да бъде винаги динамична, а не статична.
„Това е един от въпросите, на които отговаряме: зависи“, посочва Дарън Скоморовски, ревеню мениджър във Fairmont Hotels and Resorts в Торонто, Канада. Всичко зависи от пазара, от това дали хотелът е градски или ваканционен, от това дали използвате динамична система за ценообразуване и пр. Зависи и от това какво търсите – дали предлагате повече пакети с намаления/промоции, за да генерирате по-голям обем продажби през определен период, или пък се стремите да увеличите приходите чрез комбинация от BAR+пакет. Неговото предложение е да се определят нуждите и да се използват минимум две за сегмент (ancillary vs. Discounting). След като стаите с най-голямо намаление са продадени, можете да преминете към следващото ниво, така че в един момент да започнете да продавате на BAR (best available rate – най-добра цена) и по-висока цена. В същото време пакетите с добавена стойност ще продължат да генерират допълнителни приходи. Това според него е подход, който няма да зашемети потенциалния гост, но ще му даде достатъчно голям избор.
Според Тони Десоуър от Великобритания хотелите се нуждаят от гъвкавост, но съвсем не е нужно клиентът да вижда всички цени, при това през цялото време. Те трябва да имат възможност в дни, когато са празни, да предлагат промоции и в същото време да получат максимален приход в периоди на голямо търсене. Освен това, припомня той, клиентитъ проверяват и в съседни хотели и търсят добро съотношение цена/качество, така че в цената трябва да бъде включена определена добавена стойност – късно напускане, закуска плюс обяд, билети за някаква атракция и пр. Като заключение той добавя, че преди всичко хотелът трябва да е пълен, затова може да дава намаления за дълъг престой и пр, стига това да му носи повече приходи.