С автомобилна симулация с „алкохолни очила“ на полигона на СБА в столичния квартал "Младост 3" „Загорка“ АД организира открито събитие, част от информационната кампания „Карай трезво“. Участниците имаха възможността да изпробват своите способности за управление на автомобил в екстремни условия и да разберат как реакциите се повлияват след консумация на алкохол.
Събитието бе открито в присъствието на представители на „Загорка“ АД, партньорите от СБА със своя председател Георги Янакиев, представители от Столична община и „Пътна полиция“. „Като социално-отговорна компания „Загорка“ АД осъзнава своята роля и има ясна визия в подкрепа на обществено значими проблеми. С нашата нова кампания „Карай трезво“ искаме да обърнем внимание на младите и неопитни шофьори за рисковете от употреба на алкохол и шофирането, както и да спомогнем за намаляването на произшествията на пътя“, заяви на откриването Нина Владимирова от „Загорка“ АД.
Участниците се качиха на специална кола-симулатор и трябваше да овладеят автомобила при предизвикана загуба на контрол върху управлението, а в комбинация със специални „алкохолни очила“ всички придобиха представа как се променят реакциите и възприятията ако шофираш под влияние на алкохол. Посланикът на кампанията „Карай трезво“ – младата българска рали състезателка Мануела Костадинова, демонстрира своите способности зад волана, като се качи първа в тестовия автомобил. Включилите се в симулацията водачи споделиха, че задачата е била сложна дори и без алкохолните очила и изисква пределна концентрация, а при наличието им нуждата от внимание е многократна. Комисия, съставена от автомобилен инструктор и представители на СБА и „Загорка“ АД, оцени най-добре справилите се със задачата, и връчи награди на най-добрите.
Инициативата на „Загорка“ АД „Карай трезво“ се организира за пръв път и нейната основна цел е да информира неопитните и млади шофьори (18-24 г.) за вредното влияние и рисковете от консумацията на алкохол зад волана. „Карай трезво“ е част от платформата за устойчиво развитие на компанията – „Създаваме по-добро бъдеще“ и е провокирана от целите, поставени в националната стратегия на МС за подобряване безопасността на движението по пътищата за периода 2011 – 2020 год. и негативните последствия от ПТП.
С планираните дейности в своята кампания, „Загорка“ АД призовава всички шофьори да бъдат отговорни и трезви в преценките си на пътя, да спазват правилата за движение, регламентираната скорост и да не консумират алкохол преди и по време на управление на автомобил.