21 Ноем. 2024

Вие сте тук

Китайски туроператори са на посещение в Албена

06.06.2013

Китайски туроператори и медии посетиха Албена,съобщиха от курорта.   Мениджърът в дирекция "Маркетинг и продажби" Марин Конов запозна гостите с ваканционното селище. Те разгледаха хотел "Фламинго Гранд" и главната улица. Те се запознаха с бъдещия хотел "Амелия" и с проекти на хотел "Кардам" и на Аквапарк.

 

 Китайските гости в Албена са част от участниците в Българо-Китайския бизнес форум за инвестиции и туризъм "Открий и инвестирай в България". Той бе проведен миналата седмица в Пловдив под патронажа на президента Росен Плевнелиев. В деловото събитие се включиха 150 китайци и 250 българи. От китайска страна участниците бяха основно фирми туризъм, селско стопанство, енергетика, строителство, електроника, комуникации, автомобилостроене, хранително-вкусова промишленост.

 

Форумът бе организиран от Българския център за развитие, инвестиции и туризъм в Китай (BTIDCC), в партньорство с Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, Министерството на външните работи, Българската агенция за инвестиции (БАИ) и Община Пловдив.

 

Понастоящем пътуващите извън Китай туристи са 85 милиона души. Очаква след 2 г. те да станат 100 милиона, а през 2020 г.  да достигнат 200 милиона души. В момента средностатистическият китайски турист харчи зад граница средно 1000 долара на 1 пътуване. Новият закон за туризма в Китай влиза в сила на 1 октомври 2013 г. и ще либерализира туристическите пътувания на китайски граждани зад граница.

 

В България през 2012 г. са пребивавали около 10000 китайски туристи. Потокът от Китай се засилва към страни от Централна и Източна Европа - 26% от общия брой на всички китайски туристи на Стария континент. 17 000 българи са посетили Китай м.г.

 

Посещението на китайски туроператори и медии в България компенсира частично липсата на реклама за България като туристическа дестинация и неразпознаването на страната ни като обект за посещение, бе изтъкнато на форума за инвестиции и туризъм. Пречка за по-активно сътрудничество и туризъм остава липсата на директи въздушни връзки между България и Китай. Възможностите на България като официално призната от Китай туристическа дестинация нарастват при разнообразен туристически продукт, включващ и съседни страни, привлекателни цени, дълогодишно приятелство и изключително топло гостоприемство, отблязаха китайските туроператори и медии.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed