31 Март 2020

Вие сте тук

Как и защо хората избират хотела онлайн?

19.12.2009

Нийл Салерно

Има само един начин да разберете дали сайтът на хотела ви върши работа, и той е да проверите колко резервации генерира. Ако хотелът ви е независим, няма нищо по-лесно – анализаторите на сайта ви трябва да ви предоставят данните. Ако е франчайзингов, нещата стават малко по-сложни, защото често веригите не искат да знаете колко резервации е генерирал собственият ви сайт, а в някои случаи предпочитат изобщо да го нямате.

За съжаление, много франчайзодатели и днес не поощряват използването на собствен сайт и оценяването на неговата продуктивност. Може би това е нещо като самозащита, тъй като може да се опасяват, че ако се справяте добре, няма да са ви нужни.

В същото време обаче съществуват и големи международни вериги, които подкрепят използването на собствен сайт от хотелите, включени във веригата. Такъв например е подходът на Hilton и Preferred Hotels. В това има смисъл – собствените сайтове могат да направят онова, което основният сайт не може. Само малко над 20% от хората търсят  в мрежата точно определен бранд.  

Генерира ли сайтът ви бизнес?  (Знаете ли изобщо?)

Все повече и повече хотелиери се обръщат към интернет, за да продават хотелски стаи, храна, напитки и услуги. Но въпросът е доколко ефективен е уебсайтът,  може ли да привлече посетители и да продава?

Изненадващо е колко много хотелиери нямат никаква представа от това дали сайтът им създава бизнес и изглеждат напълно удовлетворени от това, че се посещава от много хора.  

Ще назначите ли персонал в отдел продажби, без да се интересувате от това колко продажби извършват? Ще ви бъде ли достатъчно просто да знаете с колко души са разговаряли? Съмнявам се.  

Mного по голямо значение от дизайна на сайта има фактът дали е създаден така, че да бъде лесно намерен чрез търсачки, и да създава резервации. През последните няколко години много уебдизайнери започнаха да създават хотелски сайтове.  За съжаление, много от тях нямат никакъв опит в работата с хотели и не могат да разберат защо и как хората избират хотела, в който ще се настанят, онлайн. Тъжно е, че мнозина от тях дори нямат представа как работят търсачките, и залагат единствено на привлекателния дизайн.  

Фокусиране върху дестинацията  

Често съм казвал, че някои хотелски сайтове не са нищо повече от онлайн брошури. Точно такава брошура ще е сайтът, който дава информация за хотела, а да даваш пари за такъв сайт е като да изливаш вода в пустинята от гледна точка на търсачките. Всеки, който създава подобен сайт, не разбира, че хотелът, ситуиран  някъде в неизвестното, не е привлекателен за туристите, които използват интернет, за да намерят и резервират хотел в точно определена дестинация.

Много малко са хората, които избират хотела преди дестинацията. За да стане това, хотелът трябва да е изключителен и да представлява сам по себе си притегателна атракция.  Факт е, че повечето от бъдещите ви гости първо избират мястото, което да посетят, или дейностите, с които ще се занимават, и едва тогава пристъпват към избор на хотел.

Онлайн брошурите казват малко, ако изобщо дават някаква информация за самата дестинация и нейните забележителности при все, че именно тази информация е най-важна и търсена на вашия сайт. Изборът на хотел най-често е второто решение, взето от туриста след избора на дестинация.  

Въпрос на ценност  

Местоположението, а не адресът на хотела играе важна роля в процеса на определяне на ценностите. Повечето пътешественици не избират хотела в зависимост от предлаганите от него услуги и дори цени сами по себе си. В зависиост от това доколко убедително представите местоположението на хотела си, в зависимост от това къде те искат да бъдат или да отидат, то става ценност от първостепенна важност при избора на място за настаняване.  

Лесно ли ви намират?  

Създаването на уебсайт, който изглежда чудесно, е само малка част от отговорността на дизайнера. Почти всеки дизайнер може да създаде атрактивен сайт. Споменах доста пъти необходимостта да бъде намиран и разпознаван лесно. Според мен това е и най-важната характеристика на един сайт.  Мнозина дизайнери вече разбират важността от метатаговете, свързани със заглавието и описанието – важни елементи при търсене, но все още има малко разбиране по отношение на таговете, свързани с ключови думи.

Много търсачки като Google например, търсят по ключови думи в основния текст на всяка страница. Ето защо ключовите думи са безполезни, ако не са включени в съдържанието на статията.

Запомнете, съдържанието е кралят!

Откриването и използването на популярни ключови думи е от основно значение за генерирането на търсене.   Generic search включва атрибути като местоположение, видове пътувания /например конференции, голф, сватби/ и пр., както и популярни атракции и дейности.  

Попадането на страницата на generic searches е постижима цел за всеки хотел. Амбициозната цел е да е сред първите три резултата на страницата. Рекламите от типа  Pay-per-click са чудесен инструмент за постигане на добри резултати в търсачките, но е твърде скъп, ако специфичното търсене се игнорира. 


THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed