22 Дек. 2024

Вие сте тук

Как да продаваме повече групови събития

21.07.2011

kak da prodavame povecheДжим Съливан

При разработване на нови оферти за събития съобразявате ли се с орязаните бюджети на клиентите? 

Трябва да преосмислите процеса на създаване на пакети, ценообразуването и комуникирането им. По-лесна комуникация, по-кратък път до клиента и  по-добра стойност имат думите, които го правят щастливи – използвайте чеклиста по-долу, за да проверите дали вашите оферти са конкурентоспособни на пазара, и ако не са – пренапишете ги.

 


  • ·Използвайте думичката БЕЗПЛАТНО по-често (не се шегувам).  То е  част от разумното пакетиране, а не признак на слабост. Безплатно използване на флипчарт или озвучаване, безплатен паркинг, безплатен обяд да организатори и каквото още ви хрумне, трябва да го споменете изрично, дори ако и без това го предлагате.  Всички допълнителни такси, които им начислявате за екран, флипчарт и втора чаша кафе просто притесняват хората. Тайната е да предлагате повече „безплатни“ услуги, които така или иначе вече сте включили в общата цена. Дори да не сте, помислете колко малко ви струва такава услуга  и колко ценна е за клиента ви. 
  • Преработете базовите си оферти, така че отдалеч да си личи тяхната СТОЙНОСТ. „Всекидневен пакет“ или  „Лек и свеж обяд“ са добри наименования за бюджетните ви оферти. Евтин, стилен и носещ печалба сектор „Храни и напитки“ е предизвикателство за всеки шеф и F&B мениджър, начин да го накарате да каже „Да, аз мога!“. И, разбира се, това ви дава възможност да продавате повече.
  • Направете корпоративния си клиент щастлив. Те искат детайлизирани фактури и бързи отговори.  Освен това за тях е от изключителна важност да имат сигурност в безопасността на храната. Дайте им, каквото искат, и те ще останат и в бъдеще ваши клиенти.
  • По-меки  условия.  Все още ли изисквате подписване на договор и внасяне на депозит? Мислите ли, че е най-важно да знаете окончателната бройка на участниците 7 дни преди събитието? „Меката“ гаранция дава възможност за вариации и леки промени и убеждава клиента, че не сте безсърдечен и че сте готов да проявите гъвкавост. 
  • По-добри промоции на сайта. „Ако сайтът ви не може да бъде намерен онлайн, значи не съществувате“. За съжаление, това твърдение е вярно.  За да бъде лесно достъпен за потребителите, уебсайтът трябва да съдържа всички най-търсени ключови думи и фрази на съответните уебстраници. Знаете какво търсят клиентите, но повечето уеб-дизайнери не са експерти в лексиката на съответния бизнес, затова трябва да им помогнете.  Добре функциониращият сайт съдържа детайлизирана информация, полезно съдържание и страхотни снимки, така че всеки да може да намери на него онова, което търси. 
  • Помогнете на партньорите да продадат ивента. Колкото повече хората привлекат към дадено събитие, толкова по-голяма е вероятността събитието да е успешно и за вас. Ако нямат достатъчно опит в организирането на събития, предоставете им темплейти за покани,  качете на сайта си новината за предстоящото събитие и промоциите, които предлагат.  Помогнете им и с организирането на събитието, за да мине то като по ноти. Когато става въпрос за неправителствени или спортни организации, обикновено те се справят твърде зле с организирането на събитието – протегнете ръка, това е и във ваш интерес. Покажете им, че сте компетентни, и те ще ви потърсят отново.
  • По-хубави, качествени и подходящи снимки на сайта.  В много от фотогалериите можете да видите ефектно изглеждащи хора, които позират пред камерата, явно прекалили с пиенето. Мислите ли, че това ще промотира хотела или ресторанта ви? Дигиталните камери позволяват да се направят стотици снимки, от които могат да се подберат онези, които ще са от полза за вашата репутация, що се отнася до забавленията, храната, напитките, креативните идеи и пр.
  • Организирайте собствени събития в дните, когато не сте натоварени. Специални обеди, дегустации, вечерни забавления и винени вечери могат да свършат тази работа. В днешно време всеки иска да бъде промоутър. Много хора, които ще дойдат на събитието, може да ви посетят за пръв път. Помислете за традиционните си клиенти и ги изненадайте с нещо приятно.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed