04 Май 2024

Вие сте тук

Как да направим повече събития

24.02.2011

 

Кен Бърджин


При разработването на нови оферти за събития съобразявате ли се с орязаните бюджети на клиентите?

Трябва да преосмислите процеса на създаване на пакети, ценообразуването и комуникирането им. По-лесна комуникация, по-кратък път до клиента и по-добра стойност имат думите, които го правят щастливи – използвайте чеклиста по-долу, за да проверите дали вашите оферти са конкурентоспособни на пазара, и ако не са – пренапишете ги. 

Използвайте думичката БЕЗПЛАТНО по-често (не се шегувам). То е част от разумното пакетиране, а не признак на слабост. Безплатно използване на флипчарт или озвучаване, безплатен паркинг, безплатен обяд за организаторите и каквото още ви хрумне - трябва да го споменете изрично, дори ако и без това го предлагате. Всички допълнителни такси, които им начислявате за екран, флипчарт и втора чаша кафе просто притесняват хората. Тайната е да предлагате повече „безплатни“ услуги, които така или иначе вече сте включили в общата цена. Дори да не сте, помислете колко малко ви струва такава услуга и колко ценна е за клиента ви.

  • Преработете базовите си оферти, така че отдалеч да си личи тяхната СТОЙНОСТ. „Всекидневен пакет“ или „Лек и свеж обяд“ са добри наименования за бюджетните ви оферти. Евтин, стилен и носещ печалба сектор „Храни и напитки“ е предизвикателство за всеки шеф и F&B мениджър, начин да го накарате да каже „Да, аз мога!“. И, разбира се, това ви дава възможност да продавате повече. 
  •  
  • Накарайте корпоративния си клиент да се почувства щастлив. Те искат детайлизирани фактури и бързи отговори. Освен това за тях е от изключителна важност да имат сигурност за безопасността на храната. Дайте им, каквото искат, и те ще останат и в бъдеще ваши клиенти.

  • По-меки условия. Все още ли изисквате подписване на договор и внасяне на депозит? Мислите ли, че е най-важно да знаете окончателната бройка на участниците 7 дни преди събитието? „Меката“ гаранция дава възможност за вариации и леки промени и убеждава клиента, че не сте безсърдечен и че сте готов да проявите гъвкавост.

По-добри промоции на сайта. „Ако сайтът ви не може да бъде намерен онлайн, значи не съществувате“. За съжаление, това твърдение е вярно. За да бъде лесно достъпен за потребителите, уебсайтът трябва да съдържа всички най-търсени ключови думи и фрази на съответните уебстраници. Знаете какво търсят клиентите, но повечето уеб-дизайнери не са експерти в лексиката на съответния бизнес, затова трябва да им помогнете. Добре функциониращият сайт съдържа детайлизирана информация, полезно съдържание и страхотни снимки, така че всеки да може да намери на него онова, което търси.

  • Помогнете на клиентите да промотират ивента си. Колкото повече хора поканят, толкова по-успешно ще е събитието във финансов аспект и за тях, и за вас. Ако са нови в бранша, предложете им готови форми и темплейти, които ще ги улеснят при разпращането на поканите.
  •  

  • По-добри и повече снимки на сайта. В много галерии можем да видим весели и леко прехвърлили мярката за пиене хора. Едва ли това е най-добрият начин да промотирате услугите си. Съвременните технологии позволяват да се направят стотици снимки и да се подберат най-добрите. И все пак, по-добре е тази работа да бъде свършена от професионални фотографи.

  • Дайте възможност на клиентите си да платят онлайн. Наскоро организирах в Мелбърн уъркшоп, 75% от плащанията за който дойде онлайн. Ако я намаше тази възможност, може би и участниците щяха да бъдат по-малко. Защото това е начинът, по който все повече хора искат в днешно време да правят бизнес. Въпреки това, разбира се, трябва да оставите на традиционалистите възможност да ви се обадят по телефона или да изпратят имейл, както и да направят превод по банков път.

  • В дни, когато нямате външни заявки, организирайте собствени събития. Вие решавате дали това ще е специална вечеря, обучение, вечер на коктейлите или нещо друго – музиката и забавленията ще свършат по-голяма част от работата. Днес всеки трябва да бъде и промоутър! Много хора, които ще посетят събитието, ще открият за пръв път заведението ви. Други ще го преоткрият за себе си и ще разберат, че могат да ви търсят по най-различен повод. Помислете какъв тип гости бихте мечтали да стане ваш постоянен и лоялен клиент и им подгответе приятна изненада.

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed