Качество, а не количество – това е подходът на бранда Sofitel Luxury Hotels на френската хотелска компания Accor, твърди проучване на PhoCusWright, една от най-авторитетните компании за анализи и изследвания в хотелиерския бизнес. В проучването са изследвани успешни стратегии за използване на социалните медии за маркетингови цели в Северна Америка. Изводът е, че за разлика от много други компании, които залагат на количеството, Sofitel обръща повече внимание на качеството и е въвела план за работа с таргетирана част от посетителите, подтиквайки постоянните гости да споделят преживяванията си в социалните медии ежедневно.
Ето няколко съвета за работа с Facebook/Twitter, базирани на опита на Sofitel:
1. Назначете медиа координатор. Той ще е очите и ушите на хотела и ще знае какво се случва във всеки момент, включително нови назначения, промени в менюто в ресторанта, нови процедури в СПА центъра, предстоящи конферентни събития и свати и пр. Той ще координира работата на всички отдели – продажби, маркетинг, meetings & events, консиерж и ще осъвременява своевременно информацията в социалните медии и ще изпраща подходящи послания.
2. Бъдете истински! Гостите не искат да четат послания, които сякаш са писани от робот! Sofitel е уникален бранд от високия ценови сегмент, който е известен с френския си стил и изключителен сервиз, така че публикациите в социалните медии отразяват продукта.
3. Обръщайте се към вашата демографска група. За Sofitel, например, топ приоритет са таргет групите на опитните туристи и любителите на гурме кухнята.
4 Учайствайте в местните прояви. Предоставяйте на гостите си пълна информация за всичко, което се случва – партита, фестивали, празници.
5. Ангажирайте гостите си, вместо просто да продавате продукт. Няма по-сигурен и бърз начин да изгубите клиентите си от това да им изсипвате на главата продуктова информация. Sofitel Washington DC, например, попита приятелите си във Facebook каква информация биха искали да получават. Посетителите отговориха, че биха искали да получават повече информация за музеи и забележителности, за семейните пътувания, романтични вечери за двойки и пр.
Резултатите говорят сами за себе си. Само за година от хиляда души, които от време на време проявяваха интерес, броят на „качествените“ туристи се е увеличил на 28 хил. Души. Според Габриела Навехас, директор маркетинг в Софител Северна Америка, тези данни показват, че усилията си заслужават, така че брандът ще продължи да публикува ексклузивни оферти на все по-увеличаващата се онлайн аудитория.