22 Дек. 2024

Вие сте тук

Иновативният маркетинг: Най-добрата работа в света

28.06.2010

THExperts

Иновативен маркетинг: Най-добрата работа в света

 

На миналогодишния фестивал на рекламата в Кан една рекламна кампания получи Гранд при, завоювайки безпрецедентно първи награди в три категории – директен маркетинг, интернет маркетинг и ПР.

 

Задачата

 

Да се увеличи международната разпознаваемост на бранда остров Хамилтън от Големия бариерен риф и да трансформира популярната дестинация за едновневни екскурзии в място за „отпуск мечта” за международния турист.

Посланието към потребителите бе «Няма да го усетиш, ако истински не се потопиш в него”.

Предложението е да опознаем Големия бариерен риф, живеейки в него.

 

Решението

 

Основавайки се на общочовешките мечти, се разработва концепцията „най-добрата работа в света” – оферта, която звучи прекалено добре, за да е истина. На кандидатите обаче се предлага съвсем реално нещо – 150 000 австралийски долара за 6 месеца с бонус отделна къща с басейн срещу хранене на костенурките, фотографиране и поддържане на блог на острова.

Офертата е напечатана в разделите за малки обяви за търсене на персонал в различни вестници в света, откъдето препраща към сайта http://www.islandreefjob.com.

Комплексната ПР стратегия позволява да се обхване по-голяма част от световните медии, които публикуват новината в раздела любопитно и сензации, както и в разделите за добри новини в условия на нарастваща безработица.

От кандидадите се изискваше да изпратят резюме и видеоклип. Сред над 15 000 кандидата са подбрани 15, за чиито клипове гласува както Tourism Queensland, така и посетителите на сайта.

 

Резултатите

 

Нито една рекламна кампания в света не е била отразявана толкова широкомащабно и не е предизвиквала толкова голям интерес на потребителите.

Според члена на борда на Tourism Queensland Нанси Харт в огромен брой блогове по света на различни езици е публикувана информация за „най-добрата работа”.

 

Числата:

 

По данни на TQ PR agencies monitoring services при общ бюджет на кампанията 1,7 млн. USD покритието в глобалните медии се оценява на 130 млн. USD.

34 684 резюмета от 201 държави са предоставили 610 часа видеоконтент,

Новини по CNN, документален филм на BBC, стати в списание «Time» и пр.

Над 450 000 души са гласували за претендента за работа

Хиляди обсъждания в блогове, социални медии и пародийни видеоклипове в youtube

На 139-ия ден на сайта http://www.islandreefjob.com е имало 7 970 130 посетители (от които 6 768 656 уникални),които са прегледали 53 839 404 страници и са прекарали на сайта средно 8.25 минути.

С ключови думи “best job in the world island” Google индексира 52 500 000 страници, 231 355 блога и 43 603 новини.

Девето място в международния ТОP- 70 на най-успешните PR кампании в света

«Best in Show» на фестивала One Show 2009

Златна награда в номинациите Innovative Media в категория «Туризъм» на фестивала Clio 2009

 

Социалните медии

 

Без всяко съмнение огромно значение за успеха на кампанията имат социалните медии. Кандидатите създадоха във Facebook групи от приятели, които подкрепяха техните усилия; публикувани бяха хиляди видеосюжети в Twitter; броят на посещенията растеше главоломно, надхвърляйки в пъти и най-смелите прогнози и очаквания.

Организаторите на кампанията откроиха 6 важни урока за всеки, който иска да промотира продукта си чрез социална медиа:

 

1. Трябва да звучи правдоподобно. Много маркетолози никога не биха твърдели нещо, не могат да представят съществено доказателство. Как обаче Туристическият борд на Куинсланд би могъл да докаже, че това наистина е най-добрата работа в света? Никак, но звучи правдоподобно, защото мястото е прекрасно и отговаря на представите на мнозина как трябва да изглежда работата на мечтите им.

2. Въпросът опира повече до креативност и находчивост, отколкото до пари. Едно от основните предимства на креативния ПР е, че може да стартира по начин, който е недостъпен за традиционните средства. С други думи, не трябва да плащате повече, за да получите повече. Трикът е да се направи нещо, за което хората ще говорят. Трябва да имате история.

3. Фокусиране се върху съдържанието, не върху трафика. Типичната маркетингова кампания се фокусира върху трафика на един или друг сайт. За Queensland Tourism най-голямото постижение е публикуването на 34 000 видеоклипа в YouTube от хора от цял свят, които разказваха колко много харесват Куинсланд. Съберете гледните точки от клиповете и ги мултиплицирайте в дългосрочен аспект и ще разберете какво е истинското влияние на кампанията.

4. Създаване на интересна новина, която хората искат да споделят с някого /вирусен маркетинг/. Това е друг елемент от кампанията, който кампанията използва изключително добре. Когато някой публикува видео, той инстинктивно иска да го сподели с всеки друг в социалната мрежа, за да получи повече гласове.

5. Не подценявайте силата на съдържанието, което ще се създаде от потребителите. Скорошна статистика показва, че между 1% и 10% на потребителите на всяка социална мрежа са активни създатели на съдържание. Макар че процентът изглежда малък, потенциалното влияюние на тези хора е голямо онлайн. Това може да се превърне в тайното оръжие за следващите ви маркетингови кампании.

6. Промоцията трябва да продължи във времето. През последните месеци победителят в кампанията – Бен от Великобритания, поддържа блок, в който споделя видеоклипове и снимки. Съдържанието е ангажиращо, с високо качество и кара човек да мечтае да види Куинсланд на живо. Така съдържанието живее значително по-дълго, отколкото продължава кампанията.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed