Туристическите атракции ще са декор на филмите
Водещият индийски продуцент Мукеш Бхат прие поканата да заснеме филм в България. Това стана ясно по време на среща с него на ръководителя на СТИВ Делхи Стефан Йонков в рамките на форуми, посветени на търговските, инвестиционните и туристическите възможности, които предлага България, организирани от СТИВ Делхи, съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката у туизма.
Мукеш Бхат е един от водещите продуценти в Боливуд и председател на гилдията на индийските филмови продуценти. Той произхожда от най-старата индийска фамилия във филмовото изкуство, чиито филмопроизводство стартира преди повече от 80 години. Г-н Бхат има заснети повече от 60 филма, които са хитове на индийския пазар.
Разходите за заснемане на филм в България са с около 40% по-ниски в сравнение с други европейски държави. Страната ни разполага с отлично квалифицирани и мотивирани продуцентски екипи и актьори с богат опит. Модерната техника в българските филмови студия и богатата ни кино история допълват възможностите за качествено филмопроизводство в страната, каза Стефан Йонков по време на срещата. Той представи пред индийския продуцент и туристическия потенциал на страната, който също благоприятства заснемането на филми - летните ни морски курорти, Розовата долина, голф дестинациите на България, минералните извори и СПА курортите ни, четирите различни сезона в страната и други.
В средата на следващата година предстои да бъде организирана опознавателна обиколка у нас на Мукеш Бхат заедно с режисьор, сценарист и оператор от неговия екип. Очаква се след това те да заснемат първия си филм в България, като в процеса ще бъдат ангажирани около 60 души.
Това би бил и сериозен шанс за туризма в страната, стана ясно по време на срещата. Българските курорти и хотели, както и общините биха имали интерес също да поканят екипа на индийския режисьор, защото това е потенциална инвестиция в последващи туристически посещения. Особеност на азиатската държава е, че в Индия Боливуд е религия и най-ефективният начин да се промотира туризма на една страна е да се заснеме боливудски филм в нея.
Индийският турист е на първо място по разходи при екскурзии в Сингапур, Обединените арабски емирства, Малайзия и Тайланд, сочи статистиката. През тази година индийските туристи са похарчили с 28% повече средства за почивката си извън Индия, спрямо 2011 г. След заснемането на хитов индийски филм в Испания, испанският борд по туризъм например е отчел 600 хил. индийски туристи, желаещи да посетят локациите, заснети във филма. Аналогични резултати има в Чехия, Ирландия и Германия.