Индийски телевизионен екип снима рекламен филм за България като туристическа дестинация, съобщиха от Министерството на икономиката и енергетиката. Специализираният туристически ТВ канал “Travel XP HD”, който пристигна на 27 юли у нас, ще остане до 8 август 2013 г. Целта на рекламната продукция е повишаване информираността за възможностите за туризъм в България сред индийските туристи и увеличаване на техния брой у нас. Филмът за дестинация България ще бъде излъчван редовно по индийски ТВ канал. Откъси от него ще бъдат качени на интернет страницата на индийската телевизия, а допълнително ще бъде разпространяван и по други индийски канали.
Програмата на снимачния екип включва заснемане на обекти в София - катедралата „ Св. Александър Невски“, Народен театър „Иван Вазов“, Софийски университет „Св. Климент Охридски“, централни улици и алеи на София, Боянската църква, монумент „Камбаните“, Парк „Витоша“. Екипът ще бъде и в Пловдив, където ще посети Стария град, централната пешеходна улица, хълма „Бунарджик“ с монументи, Римския стадион, Римски амфитеатър, архитектурения резерват „Старинен Пловдив“. Индийският телевизионен канал ще заснеме и известни туристически курорти по Черноморието, сред които КК „Албена“, КК „Слънчев бряг“, нос Емине, град Несебър, река Камчия.
През 2013 г. в съответствие със стратегията по популяризиране на България в Индия като туристическа дестинация от Службата по търговско-икономическите въпроси-Индия се реализираха първите организирани индийски туристически групи, последната от които 43 души корпоративни туристи.
Индийският пазар е вторият най-бързо растящ след китайския, независимо от икономическата криза и обезценяването на индийската рупия. През 2020 г. се очаква броят на пътуващите индийски туристи да нарасне до 50 млн. души годишно. Те са известни с високата си платежоспособност при пътуване в чужди дестинации. Средногодишно разходите им възлизат на около 200 млн. евро.