19 Апр. 2024

Вие сте тук

Иво Маринов: Туризмът е един от основните елементи на имиджа на дадена страна

20.03.2011

Туризмът е един от водещите елементи, които изграждат имиджа на дадена страна. Това каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов в събота пред участниците в бизнес форум, посветен на образа на България по света, съоблщи пресцентърът на министерството. Събитието се проведе в хотел „Тримонциум Принцес” в Пловдив. По думите на Иво Маринов международният облик на държавата зависи и от стоките, които тя изнася, населението, културата, управлението й, както и от това какви хора я посещават и с каква цел.

По отношение на туризма през изминалите години България се е утвърдила като дестинация за масов зимен и морски отдих, подчерта Иво Маринов и изтъкна усилията на правителството да промени този образ. Със своите 600 минерални извора страната ни е втората по богатство на този ресурс в Европа и това е една от възможностите ни да разнообразим туристическото предлагане.

България е и една от най-богатите европейски държави от гледна точка на културното наследство, което трябва да бъде показано пред света. Между 10 и 60 хил. са тракийските могили у нас и повечето от тях все още не са проучени, непрекъснато се откриват нови археологически находки. Седем български обекта са в списъка на ЮНЕСКО за световното културно наследство. Имаме над 160 действащи манастира. Повече от 40 хил. са паметниците на културата в страната. Всичко това ни дава основание да вярваме, че България разполага със значителен потенциал за развитие и на други видове туризъм – спа и уелнес, културен, еко и селски, религиозен и други, подчерта Иво Маринов. Наследените от миналото негативи на прекомерна концентрация на местата за настаняване могат да бъдат преодолени с предлагане на разнообразен туристически продукт на конкурентни цени.


Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed