23 Ноем. 2024

Вие сте тук

Загорка чества 20 години като част от семейството на HEINEKEN

09.10.2014

Компанията е лидер по приходи от продажби 7 последователни години и е сред 25-те най-рентабилни организации в България

 

Пивоварната ЗАГОРКА днес отбеляза 20-годишнината си като част от групата на HEINEKEN.  Събитието се проведе в Зеления Склад на компанията в гр. Стара Загора – първата по рода си индустриална сграда в България и първата пасивна сграда за готова продукция в HEINEKEN. На церемонията присъстваха ключови лица в управлението на компанията за последните 20 години, официални гости, партньори, служители и медии.

 

Специално за годишнината в България пристигнаха всички генерални мениджъри на ЗАГОРКА, ръководили компанията в новата история на пивоварната. Това са Димитър Алексиев - управляващ директор за Централна Европа в HEINEKEN, Ян Дерк ван Карнебеек - президент ЦИЕ & Главен Търговски Директор в HEINEKEN, Рууд ван Ден Ейнден - старши директор продажби за Азия и Близкия Изток в HEINEKEN и настоящият изпълнителен директор на „Загорка“ АД Николай Младенов. Всеки от тях представи основните постижения на ЗАГОРКА по време своето управление.  

 

Екипът на ЗАГОРКА бе специално поздравен за юбилея от Н. Пр. Том ван Оорсхот – посланик на Кралство Холандия в България, както и от кмета на гр. Стара Загора - Живко Тодоров.

 

 „За 20-годишна, нашата компания се справя изключително успешно - 7 поредни години лидерство по приходи от продажби на пазара, сред 25-те най-рентабилни компании в България и една от 10-те най-ефективни пивоварни на HEINEKEN в Централна и Източна Европа“, сподели пред гостите Николай Младенов. Според него  и през следващите 20 години компанията ще е основен двигател на развитието на бирената култура и като водещ пример за „зелено“ мислене и устойчив бизнес”.

 

По време на официалната церемония Николай Младенов представи още обобщени данни за компанията през последните 20 години. От 1994 г.  до момента ЗАГОРКА е реализирала обем на продажби в размер на 25 млн. хектолитра. В резултат на успешната си търговска политика компанията отчита за периода и 1,6 млрд. лева приходи от продажби. Общо инвестициите са над 260 млн. лева, от които 200 млн. за модернизацията на пивоварната. Успоредно с това, компанията е и водещ голям данъкоплатец с платен за периода данък печалба от над 28 млн. лева  и внесен акциз на стойност 150 млн. лева. Компанията е и лидер като атрактивен работодател, като за последните 20 години е платила над 60 млн. лева социални и здравни осигуровки. ЗАГОРКА е предпочитано място за работа, заради си финансовата стабилност и кариерни възможности, които предоставя на служителите си като част от HEINEKEN.

 

По време на събитието първият генерален мениджър на ЗАГОРКА след нейната приватизация през 1994 г. - Димитър Алексиев, постави акцент върху ключовите за неговия период в ЗАГОРКА постижения. Сред тях са изграждане на нова структура, модернизиране на производствените съоръжения и разширяване на емблематичното портфолио на ЗАГОРКА като Ариана, Хайнекен и Амстел, както и първите реализирани 1 млн. хектолитра пиво в историята на компанията.

 

Ян Дерк Ван Карнебеек от своя страна сподели най-значимите събития за компанията по време на неговото управление. В този период Ариана се превръща в най-продаваната българска марка бира (2009 г.), ЗАГОРКА става лидер по обем и стойност (2006 – 2009) и удвоява печалбата си цели два пъти съответно през 2006 и 2008 г.

 

Предшественикът на настоящия генерален мениджър на ЗАГОРКА – Рууд Ван Ден Ейнден, разказа и своята история в ЗАГОРКА. Компанията успява да постигне най-висок пазарен дял, продажбите на Ариана надхвърлят 1 милион хектолитра (2012), въвеждат се ключови иновации като Zagorka Fusion, Zagorka Rezerva и Ариана Радлер. През този период се открива и единственият музей на бирата в България в действащо предприятие, ЗАГОРКА поставя началото на дарителската си програма под формата на публичен конкурс -  Загорка Зелен Фонд и стартира кампанията за отговорно шофиране без употреба на алкохол „Карай трезво!“.

 

Кулминацията на събитието бе свързана с дългогодишната обвързаност на компанията с родния град на ЗАГОРКА – Стара Загора. В знак на признателност и желание за дългосрочно сътрудничество, четиримата мениджъри осиновиха истинска звезда и я нарекоха Стара Загора. Николай Младенов официално връчи сертификат за звездата на кмета на града - Живко Тодоров, като символ на бъдещото развитие и пожелание за успешно бъдещо партньорство. Той сподели пред гостите на събитието, че „звездата на HEINEKEN е символ на петте съставки на бирата – вода, хмел, малц, мая и магия; и винаги е била отличителна, както за марката Хайнекен, така и за компанията HEINEKEN. Средствата от символичния акт ще се инвестират в изследване на звездите.

 

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed