Дегустация на вина от 17 век в Париж, пътешествие с ледоразбивач в Арктика или пътуване до джунглите на Амазонка са част от предложенията, които привличат китайските туристи. Друг пример е околосветско пътешествие за 80 дни, местата за което са разпродадени за 15 секунди след началото на продажбите през март т.г., съобщава агенция ИТАР-ТАСС и уточнява, че стойността на пакета е 192 хил. долара.
Китайските туристи не се блазнят от евтини пътешествия, а от изключителни предложения. Луксозните пътувания се радват на голямо търсене, като този сегмент се развива с най-бързи темпове. Нараства не само търсенето, но и качеството на обслужването, отбелязва директорът на агенция HH Travel Джек Юй. Според него оборотът на този пазар ежегодно се увеличава 2-3 пъти.
Богатите туристи са готови да харчат значителни средства и за допълнителни услуги. Затова туроператорите освен стандартните услуги за луксозни пътувания предлагат и допълнителни – например, камериерка, която ще придружава туристите през цялото им пътуване. Освен това китайците не са свикнали с чуждата кухня и искат задължително да се хранят с любимата си храна и по време на пътуването зад граница. Кулинарните патриоти се оплакват от вкуса на ястията в ресторанти от гида „Мишлен“ и предпочитат да се хранят в заведения с автентична китайска кухня.
Туристите с по-дебел портфейл не искат да губят време за формалности и поръчват услуги като попълване на митнически декларации и други документи. Луксозният туризъм се сблъсква и с други трудности като недостиг от кадри, които са запознати със спецификата и изискванията на ексклузивните клиенти.
Според доклад на Академията за туризъм в Китай през 2013 г. гражданите на Китай ще похарчат за пътувания в чужбина над 117 млрд долара през 2013 г. Това е с 20% повече, отколкото през миналата година.