Най-популярните европейски дестинации отчитат повишения в цените на хотелите през септември. Начело на класацията е Мюнхен - родния град на Октоберфест, където цените са скочили със 72% в сравнение с миналия месец, показват резултатите от последния хотелски ценови индекс на trivago.bg. В същото време в България хотелите поевтиняват.
България
Хотелите у нас отчитат спад в цените през септември, като средната цена на нощувка се е понижила със 17% в сравнение с предходния месец и с 8% за година. Най-осезаемите понижения в цените откриваме при черноморските ни дестинации, докато в столицата (123 лв.), Русе (106лв.), Пловдив (96 лв.) и Велико Търново (82 лв.) средните цени на нощувка отчитат леко повишение спрямо август. Най-скъпата българска дестинация в месечното изследване е курортът Албена, където средната цена за настаняване в двойна стая достига 147 лв.
Европа
През месец септември откриваме увеличения в цените на почти всички европейски дестинации,включени в ценовия индекс. Средната цена за нощувка в Мюнхен достига цели 415 лв. за двойна стая, което представлява повишение от 72% спрямо месец август. През септември ще се проведе традиционния за региона бирен празник Октоберфест, който привлича стотици посетители от страната и света. Италианската модна столица, Милано посреща своите гости не само с новите модни тенденции през есенната седмица на модата, но и с 52% поскъпване на средната цена на нощувка (364 лв. за двойна стая). Най-скъпият град в месечното изследване е Венеция, където цените достигат 548 лв. за настаняване на вечер в двойна стая (47% увеличение спрямо миналия месец).
Хотелският ценови индекс на trivago.bg (tHPI - trivago Hotel Price Index) показва средната цена за нощувка в стандартна двойна стая в най-търсените европейски дестинации. За изготвянето на тази статистика се използват над 2 милиона ценови заявки дневно, генерирани от всичките 40 международни платформи включени към глобалната търсачка на trivago. Заявките за търсене на хотелско настаняване в период от един месец напред се съхраняват и така предлагат преглед към развитието на цените през бъдещия месец. Ценовите оферти, върху които се базира статистиката, са получени от стотиците онлайн туристически агенции и хотелски портала за резервации свързани към глобалната търсачка на trivago.
Ценовият индекс на trivago включва само най-търсените български дестинации с налични хотели във всички международни платформи за конкретния времеви период на изследването. Това ограничение се налага, тъй като събраните заявки за търсене и налични хотелски оферти трябва да предоставят достатъчно голяма база данни за правилното изготвяне на статистиката.