Дивечовото месо, което се предлага в търговската мрежа, е само вносно. Причината е в ниските цени, които големите търговски вериги предлаган на производителите. Това заяви, цитиран от БТА, Юлиан Русев, началник отдел "Лов и опазване на дивеча" в Изпълнителната агенция по горите.
По думите му търговците се опитват да купят месото евтино и да го продават скъпо. Като пример посочва килограм еленско месо, чиято цена достига 70 лв. за килограм в хипермаркетите. Разфасованото и вакумирано месо от лицензираните ни кланични пунктове е на три пъти по-ниска цена.
В България вече има доста ферми за дивеч. Освен фермите към Националното ловно-рибарско сдружение и петте ферми към Държавните ловни стопанства вече се създават и частни. Най-голямата частна ферма в страната е в Радомир, където се произвеждат около 10 000 яребици. Други две има в района на Враца.
Фермите продават предимно жив дивеч – както за развъждане, така и за месо. Освен в България те се търгуват в Гърция и в Италия.
Проблемът е, че в момента на територията на страната има само една лицензирана кланица за разфасовка на дивечово месо. Съществуват и други пет пункта, които чакат да получат лиценз. От 2009 г. съществува Наредбата за директна продажба на дивечово месо за ресторантите, което преустанови масовото незаконно предлагане на дивечово месо в заведенията.
В България има 28 ловни видове дивеч и това и я прави първенец в Европа, казва Юлиан Русев. Една част от тях отдавна не съществуват на Стария континент. В България вече имаме изработени планове за поддържане броя на мечката, вълка, дивата коза и глухара.
Годишно на лов у нас излизат около 40-45 хиляди българи или 30% - 40% от регистрираните ловци със законно притежавано оръжие.
България остава желана дестинации за ловен туризъм в Европа, а ловът на дивя свиня остава сред най-предпочитаните от чужденците, смята експертът. Въпреки намаляването на брой на ловците в Европа с около 20% през 2012 г. (4 166 446 души при 5 423 686 през 2011 г.), страната ни е била сред най-посещаваните за лов на едър дивеч от германци, италианци, испанци и французи, за които кризата не е успяла "да посегне" на скъпото хоби.