Още 15 дни има бизнесът за предложения по новия Закон за туризма
От 1 юни бариери в курорта Слънчев бряг няма да бъдат слагани. Това съобщи, цитиран от пресцентъра на министерството, министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев. Държавата се вслуша в гласа на бизнеса, който се изказапротив проекта на дружество „Слънчев бряг“.
„Предупредих „Слънчев бряг“ АД, че проектът трябва да се прекрати, тъй като не се подкрепя от хотелиерите и бранша“, заяви Делян Добрев на среща с представители на отраслови и браншови организации в сектора. В дискусията, която се проведе в МИЕТ, участва и ресорният заместник-министър Иво Маринов. Министър Добрев предложи да бъде организирана дискусия за контролния режим, паркирането и сигурността в курорта, на която да присъстват всички заинтересовани страни.
На срещата днес в МИЕТ бе постигнато съгласие бизнесът да представи последните си предложения за корекции в проекта за нов закон за туризма в срок до 15 дни.
Представителите на бранша приветстваха решението на правителството да се признават у нас шенгенските визи за посетители от Русия и Турция и предложиха другите визи на тези туристи да станат двугодишни. Бизнесът ще предостави на МИЕТ своите предложения как търговските ни представители и културните ни центрове зад граница да промотират по-добре България като целогодишна туристическа дестинация.
Делян Добрев увери, че ще потърси съдействие от министерствата на културата и външните работи и допълни, че до края на юни зад граница ще бъдат разкрити 16 офиса за допълнително издаване на визи. Сред важните пазари в това отношение са Русия, Турция, Казахстан и др.
На срещата бе постигнато съгласие до края на годината МИЕТ и браншът да съгласуват приоритетите си по европрограмите за следващия програмен период - до 2020 г. Добра според министър Добрев е и идеята Националният съвет по туризъм да има извънредно заседание, за да информира как се изразходват средствата за национална реклама в сектора. Свежи идеи в тази посока може да даде и един бъдещ обществен съвет за маркетинг и реклама.