Плановете за 2012 година са за скок от нови 5-7%
Производителят на хранителни продукти "Данон" отбеляза общ ръст от 7.8% за 2011 година, съобщиха от компанията. Според годишния финансов отчет на международния гигант нетните продажби са се увеличили с 13.6% на отчетна база до 19.32 млрд. евро, като общият им обем е скочил с 3.0%. Ръстът на новите за компанията пазари в Азия, САЩ и Латинска Америка е двуцифрен, сочат още данните.
Най-голям скок Данон отбелязва на развиващите се пазари, като в Азия увеличението на приходите от продажби за последната година е 20%. Ръстът в продажбите на европейските пазари е 2.4%.
Най-голямо е увеличението на продажбите е бутилираната вода, където ръстът е 15.7%. С близо 5% са се повишили и приходите от млечни продукти на глобално ниво.
За 2012 година Данон си поставя като цел повишаване на продажбите между 5 и 7%, става ясно още от доклада. През 2012 г. ще се търси и допълнително увеличение на свободните парични потоци, които да достигнат 2 млрд. евро.
Компанията ще продължи да инвестира в държави с висок потенциал за растеж като Мексико, Индонезия, Китай, Русия, САЩ и Бразилия.
В годишния доклад на Данон се отчита и сериозен напредък по плана за намаляване на въглеродния отпечатък. Емисиите са намалени с 27.5% от 2008 до 2011 година, а през 2012-та компанията планира да изпълни напълно поетия ангажимент за 30%-но намаление за приключващия тази година 5-годишен период.