29 Март 2024

Вие сте тук

Гугълни си хотел

22.05.2014

Съвсем скоро ще можем не само да намерим хотел в Google, но и да си направим там резервация. Глобалната компания реши да задълбочи присъствието си в хотелиерския бизнес, като създаде платформа за резервации.

 

Една от причините е, че туристическата индустрия е един от най-големите рекламодатели в интернет, затова Google откри нова възможност за повишаване на рекламните си приходи. Интернет гигантът възнамерява да разшири и възможностите на ревю-сървиса си за хотелите, като конкурира аналогични продукти на Priceline, Expedia, Kayak и TripAdvisor.

 

The Wall Street Journal  сообщи наскоро, че в близко бъдеще Google ще стартира платформа, където потребителите ще могат  както да сравняват цените на хотелите, така и  да правят ефективни резервации по аналогия с други резервационни системи. WSJ отбеляза, че Google възнамерява да убеди доставчиците да работят именно с неговите портали, като им предложи онова, с което не разполагат конкурентите – гигантската аудитория от потенциални туристи, гости на хотели и любители на пътешествия. В момента туристическите оператори плащат до 25% комисионна на посредническите онлайн портали, като Google обещава в пъти по-ниски комисионни при значително по-голям обхват на аудиторията.

 

Google вече подписа лицензионно споразумение  с компанията Room 77, което предоставя на  интернет-гиганта достъп до софтуера на компанията за резервиране на хотели. Според анализатори потенциалният пазар е огромен, като само в САЩ обемът му надхвърля 450 млрд долара при темп на ръста 3,5%.

 

От друга страна туроператорите и туристическите агенции са един от най-големите рекламодатели в Google и след като открият в него конкурент, интернет-гигантът най-вероятно ще се лиши от огромни рекламни приходи.

 

Priceline Group например планира да инвестира през  2014 година за  онлайн реклама около 1,4 млрд долара, Expedia — още 1 млрд долара.  Според най-консервативни сметки туристическият бизнес носи между 5 и 7% от рекламните приходи на Google.

 

Според WSJ корпорация Google вече започна преговори с различни хотелски вериги. В частност,  вече са в ход преговорите с Hilton Worldwide Holding за въвеждане на система за преки  резервации през Google. От Carlson Rezidor Hotel Group  са съобщили, че ще предложат през Google виртуални турове по хотелите и ще приемат транзакции през  Google Wallet.

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed