Реплика на Стария Пловдив, в който е възпроизведен дори калдъръмът, може да се види на тазгодишната „Винария“. На пейките на главната улица под старинните фенери посетителите могат да дегустират изключително разнообразие от вина и спиртни напитки oт над 50 български и чуждестранни производители, комбинирани с деликатесите от Гурме зоната, представена от фирма „Вивенда“ и ресторант „Buda’s“.
Новата визия на „Винария 2015“ впечатли посетителите на 23-о издание на международната специализирана изложба. Идеята е осъществена от екипа на Националната лозаро-винарска камара осъществи своята идея за изграждане на "Град на виното".
В Града на виното са разположени щандове на производители и дистрибутори на вина, магазин за продажби, гурме зона, зала за презентации и промоции на продукти. Уютната му обстановка, разнообразието от продукти по щандовете, новите колекции вина и спиртни напитки, както и съвременните технологии, техника и оборудване за лозарството и винарството, привлякоха в първите два дни на изложението над 15 хиляди посетители.
В 11-та палата на панаирния комплекс е позиционирана и зоната „Вкусове от Италия“, която е част от изложбата за храни и напитки „Фудтех“. Тази година в изложението се представят вина, маслини, колбаси, млечни продукти, мармалади, зехтин, ядки, пасти, кафе и други традиционни продукти на 60 компании от Апенините.
Преподаватели от Университета по хранителни технологии изнасят лекции за здравословни и функционални храни, хранене при затлъстяване и диабет, приложението на горските плодове и билките в здравословното хранене, както и свои разработки за производство на хляб с млечно-кисели закваски.
Паралелно с „Винария“ се провеждат международните изложби за храни и напитки, опаковки, машини и технологии „Фудтех“, за оборудване на хотели, ресторанти, кафетерии и търговски обекти „Хорека Пловдив“, както и за селско стопанство „Агра“, „БиоАгра“, за пчеларство „Апи България“. „Тук се вижда целият път от нивата до трапезата като едно пътешествие през света на технологиите и иновациите, традиционните и модерни начини за производство, креативните маркетингови решения. Подобно събитие досега не е имало у нас“, изтъкна председателят на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив д-р Иван Соколов.
На изложението се представят над 650 фирми от 25 държави.