24 Апр. 2024

Вие сте тук

Гостът или печалбата?

13.01.2011

Алан Янг, вицепрезидент на Global Marketing

В хаотичната икономическа обстановка хотелиерската индустрия трябва да е наясно с всички аспекти на бизнеса. Трябва да сме сигурни, че ще задържим гостите, които прекрачват прага на хотела, защото ни осигуряват хляба и маслото, но трябва и да се опитаме да постигнем максимална печалба. Тези две страни на бизнеса изглежда, че са в конфликт, но само на пръв поглед.

Нека се фокусираме върху всяка от тях поотделно.

Постоянният поток от гости ни позволява да се задържим в бизнеса. Броят на гостите и техният отлив ни диктуват колко, кога и за какво да похарчим средствата, които те оставят в хотела. Да се фокусираме ли само върху ежедневните операции в хотела или пък да предприемем по-стратегически инициативи в дългосрочен план – кое от двете ще спомогне за ръст на приходите и ще е най-ефективно?

Това са някои от въпросите, на които хотелските оператори и компании трябва да дават отговор ежедневно. Заетостта и средната дневна цена спадат или се покачват циклично, както се променят и решенията, свързани с това къде да похарчим приходите.

Все по-важно е да сме сигурни, че се грижим добре за гостите си, че ги познаваме, че реагираме на техните нужди и че те се чувстват специални.

В същото време обаче не трябва да забравяме за печалбата. Тя обаче може да е меч с две остриета. Понякога, за да се справят със ситуацията или дори да постигнат печалба, хотелиерите попадат между чука и наковалнята. Трябва ли да увеличат броя на служителите? Или пък да намалят разходите за поддръжка на сградата? Да съкратят инвестициите за нови технологии? Това са въпроси, с които всеки хотелски мениджър се сблъсква постоянно.

В същото време средствата, инвестирани стратегически за нови технологии, могат да увеличат печалбата, без да жертваме удовлетвореността на гостите.

Един от начините да постигнем това е да сме по-внимателни с бюджетирането и прогнозирането. Вместо да събирате данни, трябва да използвате нужните инструменти за техния анализ. Това ще ви даде сигурност, че сте се съсредоточили върху онези области, които ще донесат най-добрата печалба. Интегрирането на финансовите системи, получаването на незабавен достъп до информацията помага на хотелиера да реагира бързо, когато възникне кризисна ситуация. А това влияе директно върху печалбата. Трябва да разберете какво се случва вътре в хотела, за да вземате по-добри решения.

Управление на активите е друга област, с промени в която можете да постигнете повишаване на печалбата. Трябва да сте наясно какви ще са разходите за поддръжка на хотела през годината, към които трябва да имате резерв в случаи на неочаквани аварии. Орязвайки разходите, трябва да не забравяте, че поддръжката на хотела влияе върху удовлетвореността на гостите. Хотелите трябва да имат стратегия за ефективно управление на системите в хотела, а не просто да реагират на външни и вътрешни обстоятелства.

Винаги има взаимна зависимост между удовлетвореността на госта и приходите в хотела. Можете да използвате системите така, че да стимулирате и двете. Ключът е да търсите решения, които в дългосрочен план ще ви позволят да се развивате.

Категории: 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed