26 Апр. 2024

Вие сте тук

Все повече бизнес туристи резервират онлайн

28.04.2010

THExperts

Какви са глобалните тенденции и нагласите на бизнес туристите по отношение на резервациите? Отговор на този въпрос дава проучване, изготвено по поръчка на Amadeus и озаглавено „Професионалният любител-пътешественик”. В проучването са участвали 30 експерти и ръководители на големи компании, както и 2719 професионалисти в областта на туризма в цял свят.

Според авторите е напълно обяснима тенденцията към увеличаване на онлайн-резервациите. В световен мащаб делът им нараства с около 5-7% годишно. Една от причините е, че засега интернет-каналът е единственият, който работи 365 дни в годината и 24 часа в денонощието. Освен това интернет предоставя на пътешествениците по-широк достъп до информация, до професионални и достоверни източници, социални мрежи и пр.

В момент, когато намаляват както корпоративните, така и личните бюджети за пътувания, това е стимул за хората да извлекат практическа полза от тези познания. В същото време служителите на компании, на които редовно се налага да пътуват, понякога знаят повече, отколкото турагентите за определени дестинации, техните особености, цените в хотелите и ресторантите и пр. В някои случаи тяхната осведоменост достига до крайност и клиентите се стремят към пълна независимост, използвайки само онлайн възможностите и отказвайки се от посредниците, или пък имат завишени изисквания за персонално обслужване.

На въпроса в каква степен корпоративните пътешественици в близките години ще се нуждаят от съветите на професионалистите, една четвърт от анкетираните отговарят „значително по-малко”, половината – „по-малко”, 11% - „малко по-малко”, а други 14% не очакват каквато и да било промяна.

Представителите на деловите кръгове смятат, че онлайн резервациите са бъдещето на професионалните агенции за делови туризъм и техните клиенти, а не ябълка на раздора. И днес вече има туроператори, които предлагат по-сложни решения – например авторизация на пътуванията, разработване на корпоративна политика за компаниите по отношение на пътуванията и пр.

Очакванията са, че големите корторативни клиенти ще се нуждаят от експертната помощ на професионалистите значително по-често от малките, които все повече ще се ограничават с търсене на самолетни билети.

В същото време мнозина участници в проучването посочват, че за голям брой клиенти личното общуване продължава да е важна част от процеса и от това дали хотелиерите ще успеят да създадат атмосфера на доверие, ще зависи изборът на гостите им.

 

 

 

 

THExperts бюлетин

Информирайте се за последни новини!

CAPTCHA
Този въпрос удостоверява, че сте реален потребител.
Subscribe to THExperts бюлетин feed