Нийл Салерно
През 1989 Стивън Кови публикува книга, озаглавена '7 навика на високоефективните хора'. Ако не сте я чели, горещо вия препоръчвам. Що се касае до мен, тя оказа огромно влияние върху живота ми, както личен, така и професионален. Навик номер 7, който гласи „Наточете сечивата”, е сред любимите ми.
Кови разказва за човек, който се разхождал из гората и видял дървосекач, който се опитвал да отсече дърво. След като го наблюдавал няколко минути, го попитал откога се опитва да го направи, а мъжът отговорил, че се мъчи с дървото около три часа. Тогава непознатият казал: „Може би е време да спреш и да наточиш сечивата”.
Вече доста време, докато трае рецесията, хотелиерите правят всичко възможно да спасят приходите и печалбите. Заедно с обикновените мерки те коригираха цените, откриха силата на интернет, а някои дори въведоха принципите на ревеню мениджмънта, но си мисля, че е време да спрат и да наточат сечивата.
Това означава да направят обстоен преглед на всичко, което вършат, за да открият какво работи, и какво – не. Да съберат екипа и да чуят неговото мнение. Много хотели бяха принудени да консолидират маркетинговите и операционните си задачи – е, сега е време да видим кои от промените работят. Някои хора се справят добре с изпълнението на няколко команди едновременно, други не могат. Време е да оценим постиженията на всеки.
Време е и да определим приоритетите на бъдещите задачи. Какви ще са маркетинговите ви приоритети през следващите шест месеца и дори след това? Всички знаем, че на първо място в списъка ще са директните продажби. Те продължават да бъдат най-ефективната форма за развитие на нов бизнес. Ако хотелът ви е твърде малък, за да си позволи назначаването на служител, който да бъде изцяло посветен на продажбите, моят съвет към собственика или мениджъра е да погледнат в огледалото и да назначат на тази длъжност първия, когото видят.
Да, за малки хотели собствениците и мениджърите трябва да бъдат активно включени в продажбите. Сред дейностите бих препоръчал да участват в местните хотелиерски и бизнес структури, защото е от жизнено значение да общуват с колегите си и да слушат внимателно; те могат да научат нови неща за пазара, а точно сега не е времето да се оттеглите от него.
Ако разполагате с отдел продажби, време е да се върнете към основното: създайте повече контакти. След като компаниите започват да се възстановяват от кризата, те трябва да формират нови контакти и лоялни клиенти. Много от тези компании намалиха персонала до минимум, а малцината останали трябва да се справят с много задачи.
Интернет и електронен пазар
Интернет и другите форми на електронен маркетинг са критичен елемент за успеха сега и в бъдеще. Време е да се направи оценка на продуктивността на вашия уебсайт. Започнете с броя резервации, които идват чрез него и съотношението между посетители и направили резервация. Дали пък върху последното не са оказали влияние лошо формулираните цени на сайта? Дали уебсайтът привлича точните хора? Анализирате ли резултатите, които ще ви помогнат да направите „фина настройка” на сайта си? Използвате ли програми, с които да промотирате хотела си на уебсайта?
Предлагате ли на сайта си същите цени като онези, които гостът може да намери чрез други канали? Кога за последен път сте правили преглед на сайта си и кога сте обновили съдържанието му? Дошло ли е време за нов уебсайт, с който да увеличите продажбите?
Социални медии
Време е да прегледате и коментарите на гостите си в TripAdvisor. Отговаря ли генералният мениджър на негативните коментари? Много мениджъри публикуват коментари, с които благодарят за положителните отзиви на гостите си. Мисля, че това е страхотна идея.
Рейтингът ви в TripAdvisor и други социални медии също може да бъде повлиян. Обучете фронт-деск персонала да насърчава гостите, които напускат, да публикуват отзивите си. Онези, които са имали неприятно преживяване, нямат нужда от насърчаване, но доволните имат. Вашият рейтинг зависи от съотношението между добри и лоши отзиви – колкото повече позитивни коментари са публикувани, толкова по-висок ви е рейтингът.
Ако имате страница във FaceBook или Twitter, убедете се, че коментарите и новините ви акцентират първо върху дестинацията и едва след това върху хотела. Никой не го е грижа за хотела ви, освен ако не планира да посети точно вашата дестинация. Затова създавайте причини хората да посетят вашия регион.
Онлайн агенции
Добре е да проверите какви са взаимоотношенията с хотела ви с Expedia, Travelocity и Orbitz. Ако не сте включени в някоя от техните „предпочитани” програми, може би трябва да помислите за това. Онлайн агенциите имат възможност да дадат тласък на бизнеса ви, когато имате нужда.
Наточвайки сечивата, можете да създадете онова усещане за обновяване на хотела, от което имате нужда. Преминахте през най-голямата криза, сега е време за прегрупиране, анализи и отплата за усилията си.
За контакти:
www. hotelmarketingcoach.com